Дебютът на Ал Пачино на малкия екран

Сериалът "Hunters" ни пренася в Ню Йорк през 70-те.

Ал Пачино, Джордан Пийл и Амазон ни връщат в Ню Йорк през 70-те години заедно с група от ловци на нацисти, начело на които е именно героят на Пачино - Майер Офърман. Историята на “Hunters” или “Ловци” започва с Джона, (в ролята Лоуган Лерман, познат ни като по-малък от поредицата за Пърси Джаксън), който живее с баба си Рут. След като я убиват, мъката му го среща с Майер Оферман, който е нейн близък приятел. Майер и Рут са евреи, оцелели от концентрационните лагери и жестокостта на нацистите. След като е натрупал финансово състояние, Офърман създава собствена организация за намиране и отмъщение на нацисти, преместили се в САЩ след Втората световна война. Ролята страшно много отива на Пачино и не е изненада, че приема да изограе образа именно на Майер за своя дебют на малкия екран.

Колоритните членове на групата са с най-различни истории и умения  Минди и Мъри (Карол Кейн и Соул Рубинек) - двойка оцелели евреи, загубили едно от децата си, експерти по комуникации и експлозиви; Лони (Джош Раднър в чисто нов образ след “Как се запознах с майка ти”) – актьор с поотминала слава, който е готов на всякакви предизвикателства; Джо (Луис Озава) – военен ветеран, който владее различни начини на убийства и изтезания; Хариет (Кейт Мълвани) – британска монахиня, която има много бойни умения и таи страшно много омраза в себе си и Рокси (Тифани Буун) – разведена майка с афро фризура и дръзко отношение към света. Основните злодеи, срещу които се изправят, са нацист, който е успял да влезе в политиката, американски младеж, вманиачен по убийства и “Полковника”, в чиято роля виждаме великолепната Лена Олин. 

А каква е тяхната цел? Превземането на света, разбира се. За да историята е още по-интригуваща, и двете групи са преследвани от напориста агентка на ФБР. 

Критиците не могат да измислят точните думи за сериала и са объркани дали всъщност е състрадателен или обиден за евреите, дали героите са достатъчно добре развити, дали влиянието на Тарантино и “Гадни копилета” не е прекалено силно, дали Ал Пачино не преиграва на моменти и акцентът му не се променя прекалено често, дали въобще има причина да го гледате.

За мен преживяването беше много интересно: хареса ми начинът, по който историята е разказана, както и емоционалната любовна нишка, която съпътства историята. Любовта между Джона и баба му, между Минди и Мъри, между цялата група от ловци, между Майер и Рут. Нацизмът и неговите последици върху човешката история често присъстват като тема в киното, но по много различни начини. В момента тече и друга телевизионна история по същите мотиви – “Заговорът срещу Америка”, а “Джоджо Заека” определено беше сред най-добрите филми на изминалата година и заслужено донесе на Тайка Уайтити “Оскар” за най-добър адаптиран сценарий. 

Създател на “Hunters” е новобранецът Дейвид Уейл, който от самото начало твърди, че историята е художествена измислица, независимо от надписа “вдъхновен от истински събития”. Самият той е потомък на оцелели от Холокоста евреи и честите сцени, които показват преживяванията на героите в лагерите, са с цел да покажат жестокостта на нацистите. Веднага имаше реакция от страна на музея в Аушвиц, че някои от представените сцени са карикатурни и всъщност обиждат, а не носят нужната информация. 

Сериалът е рискован проект в много отношения, но е факт, че Джордан Пийл, носителят на “Оскар” преди няколко години за оригинален сценарий за филма си “Get Out”, застава зад проекта. Не можеш да свалиш очите си от екрана и се вълнуваш с заедно героите, което за мен винаги е най-важното. Лоуган Лерман в ролята на Джона е в центъра на събитията и всичко се върти около неговия герой. Израснал в Холивуд и на екран от дете, Лерман се съгласява на ролята именно, защото рискът е голям.

“Пилотният епизод имаше нужда от много работа, когато го прочетох за първи път”, казва той, “но исках да видя този сериал, беше ми много любопитно още от самото начало.” 

Трансформацията на Джона е най-сериозна от на всички останали герои – от добро момче, привързано към баба си, той трябва да се превърне в пазител на реда и ловец на нацисти. Екипът веднага харесва Лоуган за ролята и му позволява да участва и творчески в изграждането на историята. Не е за пренебрегване и фактът, че Лерман е евреин, израснал в еврейско семейство, с дядо, оцелял от Холокоста. Перфектен е за образа на Джона, който Дейвид описва като “еврейски супергерой”. 

Химията между Лоуган и Ал Пачино е очевидна. Двамата през цялото време ни водят към един истински изненадващ финал, който е далеч от всичко, което сме очаквали.   

Получавай месечна селекция с най-новите ни материали по email

Още АвангАрт