Най-лошите римейк филми

Remake gone bad или когато римейк е мръсна дума.

Лятото е период, в който киното вади “тежките” си леки оръжия, наречени блокбъстъри. Приятни истории, които не натоварват, с много хумор и главни герои с плочки на корема. И ако е много модерно да гледаме женски версии на любими заглавия и нови продължения и разновидности на успешни наложили се истории, то да заложиш на добрия стар римейк е изпитана формула. Тя обаче невинаги работи. Ето защо!

Оригиналът на филма “Overboard” или “Зад борда” е от 1987 г. и включва ключови елементи – режисиран е от един от царете на романтичната комедия Гари Маршал, а в главните роли са изключително красивите Голди Хоун и Кърт Ръсел. За тях филмът е емблематичен, тъй като двамата вече са и двойка в живота. Наскоро Голди Хоун разказа в интервю как са си пуснали филма с Кърт точно преди да правят любов и много са се забавлявали да се гледат. Двамата се запознават още през 1966 г. , но чак по време на снимките на “Swing Shift” през 1983 г. стават двойка. Кърт Ръсел казва, че когато я е видял преди първата им сцена заедно, се е възстановявал от тежка вечер и единственото, което е измърморил било “имаш страхотна фигура”! 

“Зад борда”

А тя просто отвърнала “благодаря”. 35 години по-късно двамата още са заедно. В новата версия на филма “Зад борда” историята е близка до оригинала, но с разменени места. Неприятен богаташ пада зад борда на собствената си яхта и получава временна амнезия. А жената, с която се е държал безобразно, го прибира от болницата в собствената си къща като отмъщение, представяйки се за негова съпруга и карайки го да работи в строителството. Накрая, разбира се, се влюбват. В главните роли са бившата съпруга на Крис Прат – Ана Фарис и мексиканският актьор Еухенио Дербез. Дербез е огромна звезда в Мексико след теленовелите, в които участва през годините, а през 2014 г. е обявен за най-влиятелният испаноговорящ мъж в света. В последните няколко години прескача и към Холивуд. Миналата година беше в главната роля на комедията “Как да бъдеш латино любовник” със Салма Хайек и Ракел Уелч. За съжаление, версията на “Зад борда”, в която той участва и жестоко преиграва особено в първата част на филма, няма нищо общо с романтичната история и най-вече химията на Кърт Ръсел и Голди Хоун.     

Друго корабокрушение има и в кариерата на иначе много обичан режисьор! Ако можеше да се изтриват филми от историята, то смятам, че Гай Ричи трябва да е първи! Бракът му с Мадона доведе до най-голямото недоразумение, наречено “Отнесени от бурята” именно с Кралицата на попа в главната роля. След като попада на безлюден остров с един от подчинените си, разглезената и богата героиня на Мадона трябва да се научи как да оцелява. Дори изборът на италианския актьор Адриано Джанини за нейн партньор не спасява положението! Адриано е син на легендата Джанкарло Джанини, който играе главната роля в оригинала. Сексапилът на италианеца остава тотално загубен на фона на ужасяващия диалог и слабата игра на Мадона. Абсолютен провал е на бокс офиса, горд носител на пет награди “Златна малинка”. От седем номинации! Филмът от 1974 г. получава изключителни похвали и престижни кино отличия. Кинокритикът Роджър Ебърт дава на оригинала четири от общо четири звезди, а на римейка –  една. Подобни са нещата и при оценката на сайта Rotten Tomatoes – 65% за първия, 5% за втория. 

“Отнесени от бурята”

Комедията "Господин Дийдс отива в града“ е изляза по екраните през 1936 г. Режисирана е от Франк Капра, а в главната роля е легендата Гари Купър. Разказва историята на Лонгфелоу Дийдс – провинциален бизнесмен с хоби свиренето на туба. Един ден той е открит от пълномощник на починалия си богат чичо, който му съобщава, че е наследник на 20 милиона долара. Дийдс заминава за Ню Йорк, където му се налага да се оправя с всевъзможните интриги, предизвикани от наследството. Филмът е с пет номинации за “Оскар” на деветата церемония на наградите, включително за най-добър филм, а Франк Капра печели в категорията за най-добър режисьор. Римейкът на филма далеч няма същата съдба. “Мистър Дийдс” се появява през 2002 г. и е дело на продуцентската компания на Адам Сандлър, който е и в главната роля, заедно с Уинона Райдър, Джон Туртуро и Стив Бушеми. Отзивите и оценките му са доста критични и получава три награди “Златна малинка”, включително и за най-лош римейк. Подобна е и съдбата на друга такава комедия – “Артър”. В легендарната версия от 1981 година за плейбой алкохолик, който трябва да се ожени за богаташка, но се влюбва в бедно момиче, участват Дъдли Мур и Лайза Минели. Песента от филма е носител на “Оскар”, а статуетка получава и Сър Джон Гилгуд за поддържаща роля. “Артър” има и още две номинации. Версията от 2011 г. е с участието на британеца Ръсел Бранд, Хелън Мирън, Дженифър Гарнър и Грета Геруик. Бокс офис провал, номиниран за две награди “Златна малинка”. И за финал признанието на Бранд, че е направил “грешка” да се съгласи да участва в този филм. 

„Господин Дийдс отива в града“

Всички обичаме Хичкок! И когато посегнеш към една от най-успешните му ленти за римейк, просто не е редно да се провалиш толкова брутално! “Психо” е един от най-добрите филми на Алфред Хичкок на всички времена, дори не е нужно да навлизаме в подробности колко много искрени фенове има нездравословната връзка между Норман Бейтс и неговата майка или прословутата сцена под душа и това, което се случва със секретарката Марион Крейн, дошла да пренощува в “Бейтс мотел”. Филмът има четири номинации за “Оскар” и е обожаван по целия свят. През 1998 г. режисьорът Гас Ван Сент решава да се заеме с римейка на “Психо”, а главните роли са поверени на Винс Вон и Ан Хечи. И не, не се получава добре. Феновете са недоволни, печели две награди “Златна малинка” – за най-лош режисьор и римейк, въпреки че финансово Ван Сент признава, че филмът си е покрил разходите. Ан Хечи също е номинирана за най-лоша актриса, а сред критиците има твърдения, че всъщност толкова не я харесваш във филма, че най-хубавото е да чакаш момента, в който я убиват.  

Ан Хечи в "Психо"

Дори и блокбъстърите и скъпите продукции изискват все пак добър сценарий и режисьорски умения! Историческият епос “Бен-Хур” е най-мащабната продукция за времето си с бюджет от 15 милиона през 1959 г. Рекордьор е и при наградите “Оскар” – печели 11 статуетки от 12 номинации. От всяка гледна точка това е един от най-важнте филми в историята на киното. Когато през 2016 година се появява нещастен опит за римейк, нещата няма как да свършат добре. Нито Джак Хюстън, Морган Фрийман или Родриго Санторо могат да помогнат и филмът се проваля и на бокс офиса, и сред феновете. Подобна е съдбата и на друг обичан блокбъстър. “Мумията” има няколко версии през годините, започвайки от 1932 г. с легендарния Борис Карлоф в ролята на Имхотеп, когото главните герои не трябва да събуждат. Години по-късно през 1999 г. идва версията с Брендън Фрейзър и Рейчъл Уайз, която се превръща в успешна трилогия. Но миналата година излезе чисто нова и много модерна версия на филма с холивудската звезда Том Круз в главната роля. Толкова слаба и неубедителна продукция, която смело си отреди челно място сред най-лошите филми за изминалата година. 

“Бен-Хур”

кино Кан фестивал филми интервю

бюлетин

още авангарт