Зад кулисите с дамите на „ЗАПАДЕН СВЯТ“

За силните женски персонажи с Лиса Джой Нолан, Евън Рейчъл Уд, Теса Томпсън и Анджела Сарафян

Хитовият сериал „Западен свят“ се завърна за своя четвърти сезон в HBO Max и обещава да разплете някои от загадките, започнати в предишния. Създателите Джонатан Нолан и Лиса Джой поставят персонажите си в разнообразни ситуации през всичките тези години и държат аудиторията в постоянно напрежение. След като миналата седмица се срещнахме с мъжката част на актьорския състав, идва ред и на групата дами, които играят не по-малко бойни и сложни персонажи. Жените на „Западен свят“ могат да се окажат далеч по-корави, отколкото изглеждат. Днес си говорим със създателката Лиса Джой Нолан, както и с актрисите Евън Рейчъл Уд, Теса Томпсън и Анджела Сарафян. 

Лиса Джой е в творчески тандем заедно със съпруга си Джонатан Нолан, с когото се запознава на снимачната площадка на филма на брат му Кристофър – „Мементо“. Джой направи и режисьорския си дебют миналата година с „Игра на спомени“, по авторски сценарий, с участието на Хю Джакмън, Ребека Фъргюсън и Танди Нютън. Страхотен ноар трилър, в който главният герой връща хората обратно в спомени по техен избор. 


Евън Рейчъл Уд доби популярност още като тийенйджърка с филмите „Приложна магия“, „13“ и „Симон“ с Ал Пачино. След редица други участия в успешни сериали и филми, тя се превръща в Долорес Абърнати – ключова фигура за парка „Западен свят“ и тази, с която всичко започва. 


Дами, много ми е приятно да се видим отново! Запознахме се преди години за първи сезон на „Западен свят“ и толкова много неща са се променили от тогава! Разкажете ми как се промени историята за вас двете и защо продължавате да сте част от този свят?

Лиса Джой Нолан: Винаги съм имала идея накъде ще се насочи „Западен свят“, ние с Джона се придържахме към идеите си. Това е история за човечеството на прага на ново осъзнаване и в много по-голям мащаб. Това, което се е променило, е нивото на нашата колаборация с актьорите и екипа и вярата ни в това, че те наистина могат всичко. Предизвикахме се по всякакви начини, само и само, за да изследваме героите си на едно по-дълбоко ниво. И разбира се, да разширим историята и да популяризираме доброто.

И един от тези персонажи, Евън, е вече съвсем друг. Долорес не е вече Долорес!

Евън Рейчъл Уд: Долорес е мъртва, не е вече с нас. Сега имаме Кристина, която живее в град, който много прилича на Ню Йорк и се опитва да пише. Струва ѝ се, че вижда познати елементи, които може би Долорес е виждала в началото. Не може да го определи съвсем, но има чувството че някой я наблюдава и че някои неща в света ѝ не се връзват както трябва. Започва да си задава различни въпроси и май това е всичко, което мога да кажа засега! Но тя е много по-човешка, по-уязвима е – не е машина за убиване, писателка е!

Лиса Джой Нолан: Кой каза, че пишещите хора не можем да сме машини за убиване?

Евън Рейчъл Уд: Сигурно можем!

Теса Томпсън набра сериозна скорост през последните години като Валкирия от поредицата „Тор“ и „Отмъстителите“, имаше поява до Крис Хемсуърт в последната версия на „Мъже в черно“, а миналата година впечатли света в главната роля на режисьорския дебют на Ребека Хол – „Passing“. Актриса, която не се страхува от предизвикателства и на екрана, и в живота, в „Западен свят“ тя е Шарлот Хейл или друг хост в тялото на Шарлот. 


Теса, харесвам Шарлот от самото начало, толкова е готина и отново я виждаме доста променена – какво да очакваме от нея сега?

Теса Томпсън: Благодаря! Ти си може би от малкото хора, които толкова я мразят, че я харесват. Тя разделя хората, но аз харесвам това у нея. Удоволствие е да я играеш, именно защото толкова се променя. Честно казано не очкавах, че ще се задържа в сериала толкова време, но всичко, което ми се случва е толкова приятно, всеки сезон се сближавам с нови и нови герои, това е истински подарък, особено в телевизионен проект. Едновременно с това е и предизвикателство!

Анджела Сарафян е актриса от арменски произход, която има впечатляваща визия и присъствие. Освен в „Западен свят“ миналата година я видяхме и във филма на Лиса Джой „Игра на спомени“. А първата поява на нейната героиня Клементайн в хитовия сериал беше още в началото на първи сезон, където тя е проститутка в публичен дом. 


Анджела, Клементайн започна по съвсем друг начин, а сега е много бойна мадама, абсолютно не го очаквах от нея! 

Анджела Сарафян: Благодаря ти, аз също нямах представа, че ще се насочи в тази посока! Вълнуващо и непредвидимо е! Дори това, че работя с Ед Харис и имам сцени с Теса, е вълнуващо за мен. Смених рязко предавката – от героинята в първи сезон, която не осъзнаваше нищо, към празнотата ѝ във втори, в трети тя получи свободата си, но сега е на съвсем друго ниво и много ми харесва да я играя! Обичам я!

Нямам търпение да видя какво ще направи още! А кое ви беше най-трудно?

Теса Томпсън: Това да отключиш гняв, ярост и ненавист в себе си – нямам особен опит в това в живота си или в други образи. Възможност е да разшириш кръгозора си и е здравословно – да крещиш и да хвърляш, нямаш много удобни моменти за нещо такова по принцип. Привилегия си е.

Анджела Сарафян: За мен този занаят е мястото да бъдеш свободен и да дишаш – да изследваш всички тези забранени неща, които цивилизованото общество не позволява.

Много ми допада колко са силни женските персонажи. Разкажи ми повече за този толкова мощен женски свят.

Лиса Джой Нолан: Жените по принцип са силни – в нашия свят и в този на „Западен свят“, просто има толкова много обстоятелства срещу нас. Начинът, по който се е развила историята и бремето, което сме износили на раменете си. Страхотно е да мога да пиша за всичко това чрез метафора и да обърна внимание на много лични битки. Не само за мен, но и за актьорите ни. Хората често не си представят, че в този жанр също става въпрос за човечеството и човешката природа. Но аз се чувствам свободна да изследвам собствените си чувства и какво означава да си жена. Да гледам тези жени как се борят с оковите и предубежденията е страхотно.

Героинята на Евън тръгна от срамежлива фермерска дъщеря и стигна до лидер на опозицията. Но и веднага виждаш как работят очакванията – „не харесваме Долорес, когато убива хора“, но не беше проблем, когато Мъжът в черно ги убиваше. Всичко е наред, когато я гледаме как се бори, за да е свободна, но когато всъщност е свободна и си връща за това, което е преживяла, Долорес е лошата. Всичко това е много интересно наблюдение върху темите, с които боравим.

Истината е, че никой не е изцяло добър или изцяло лош, изцяло пацифист или изцяло агресор. Героинята на Теса Томпсън, например, си създава собствен режим този сезон – такъв, който задава въпроси за произхода на обществото като такова. Трябват ли ни тези тела? Създадени са за нас, но можем да бъдем във всяко друго тяло,съзнанието е важн. Има ли по-добър дизайн за нейния вид? Да изследваме всичко това заедно за мен е истински вълнуващо!

Новият сезон на „Западен свят“ е достъпен в HBO Max

бюлетин

още интеракция