Когато старите приятели Никол Кидман и Ръсел Кроу разговарят

Какво е да пресъздадеш образа на Роджър Айлс и коя пиеса биха изиграли заедно.

През този сезон Ръсел Кроу за първи път става част от света на телевизията с ролята си в "Решаващият глас“, минисериал за живота на Роджър Айлс – създателят Fox News.  Неговата дългогодишната приятелка Никол Кидман е част от изключително успешния сериал "Големите малки лъжи". Двамата провеждат разговор чрез видеочат за Variety.

Кадър от филма "Заличено момче"

Ръсел Кроу: Нека бъда откровен, тъй като все още не съм гледал втория сезон, отправната ми точка ще бъде първият. Наистина е изтънчено написан. 

Никол Кидман: Лиан (Мориарти) създаде катализатор в образа на героинята Мери Луис, с който да започне втория сезон. Мерил Стрийп влиза в ролята на моя свекърва. Сюжетната ми линия е свързана с това, ще трябва да го гледаш.

Ръсел Кроу: В колко филма си участвала заедно с Мерил Стрийп?

Никол Кидман: Като броим и сериала за филм - три. Наскоро приключихме снимките и на още един. Предстоят още много.

Ръсел Кроу: Вероятно с нея сме разговаряли само два пъти, но я смятам за наистина специална. Разкажи ми повече за работата ти с Мерил Стрийп.

Никол Кидман: Прилича си с нас по това, че винаги гори в това, което прави. Всеки кадър е различен. Тя е непредсказуема, ще ти хареса. Работих с нея рамо до рамо в "Големите малки лъжи", където е в ролята на моя свекърва, а веднага след това снимахме пълната противоположност на сериала - грандиозен мюзикъл, където пеем, танцуваме и изглеждаме абсурдно. Заглавието му е "Балът“, режисиран от Раяън Мърфи. Остават ни три снимачни дни. 

Кроу: Спомена, че режисьорът на втория сезон на сериала е друг?

Кидман: Да. След режисурата на "Отворени рани“, с участието на Ейми Адамс, Жан-Марк Вале беше изтощен. Истинско предизвикателство е да се режисират цели седем часа, цял сериал. Ти с колко режисьори работеше в "Решаващият глас“?

Кроу: Четири.

Кидман: Тъй като съм снимала минисериал само с един режисьор, не разбирам идеята да има различни режисьори на дадени епизоди. Наскоро приключих с още един сериал – "Отмяната, на Сузане Биер. Тя режисира цели шест часа.

Кроу: Не разбирам как някой е способен да се захване с такъв сериал и да се чувства комфортно със смяната на режисьори. Нарушава се добре изградената парабола. Резултатът невинаги е добър. Така следващият режисьор има друг поглед за нещата, а това може да провали досегашната ти работа.

Кидман: Това ли се случи с теб по време на снимките на "Решаващият глас“?

Кроу: Споделям го по-скоро като наблюдение. Уповавам се и на филмовата си перспектива, където работиш с един и същи човек от началото до самия край. По-късно попадаш в т.нар. телевизионна ситуация, където снимките продължават с месеци. Промяната на перспективи не е полезна за един такъв процес. 

Като гледам сериал като "Големите малки лъжи“, виждам постоянството. Това не е традиционно направен сериал, а филм с продължителност от седем часа, където смяната на режисьори не представлява проблем. В този случай историята се разказва от определен ъгъл. И все пак, в това няма нищо лошо. Хареса ми да работя с всеки режисьор, но от моя гледна точка работата само с един е за предпочитане. 

Кидман: Съгласна съм с теб. И така, образът, който изграждаш, играейки Роджър Айлс, зависи до голяма степен от актьора. Как успяваш да го пресъздадеш?

Кроу: Всичко трябва да се изгради от самото начало. На по-късен етап e необходимо да се убедиш, че следващите режисьори са на същата вълна като теб. Имах наистина забавна случка със Стивън Фриърс, който е великолепен и изключителен режисьор. Дойде, за да режисира шести епизод. Имаше определено изискване за това как да се случи всичко. Обясних му:

"Стивън, това е невъзможно, заради нещата, които са станали във втори епизод. В четвърти се случи едно, което се потвърди в пети и т.н. Следва шестата част от тази сюжетна линия, затова няма как да се заснеме по желания от теб начин“. И така с ироничния си английски тон, той ми отговори: "Е, Ръсел, хвана ме натясно, тъй като си чел сценария.“

Бих се радвал да заснема филм със Стивън. Беше страхотен.

Не сме разговаряли за твоята героиня и за това т.нар. "пътешествие“, беше наистина трудно за гледане, мила. Разкажи ми как започна да я разбираш.

Кидман: Всъщност връзката между Селест и Пери се основава на любов и сексуалност, която на моменти е хубава, нежна и всеотдайна. След това се обръща наопаки и нещата излизат извън контрол. За мен това беше ключово, защото в много от връзките, в които присъства домашно насилие, не успяваме да видим хубавите моменти. Целта беше да се съсредоточа върху добрите времена. Благодарение на това успявах да остана в образ. Изумих се, че ми позволиха да използвам този подход, защото в много от пътите това се замаскира. 

Възможността да изследваш героя си и едновременно с това да тече доста силно повествование е невероятна. Хареса ли ти? На мен много.

Кроу: Да! Защото трябва да умееш да пресъздадеш героя (Айлс) като темпераментен и да покажеш защо на хората им харесва да работят с него. А не другия вариант, чрез който хората ще си кажат, че този човек е чудовище. В края на краищата той е отблъскващ и нелеп образ, който си получава заслуженото. Но нашата цел е да покажем как е постигнал този тип влияние, което му помага да се измъкне от всяка ситуация с това, което желае.

Кидман: Хареса ми фактът, че си успял да видиш връзката, която той имаше със съпругата си, тази, която ти и Сиена Милър създадохте. Малко мъже могат да обичат жената от екрана. Виждали сме как го правиш във филми като "Гладиатор“, където истински се раздаваш. Ти наистина изпита тази любов към нея на екрана. Видя, че Роджър Айлс е способен да бъде точно такъв съпруг и да обича детето си. Тази част от него, която не би успял да видиш, ако нямаше необходимото време да изследваш героя. Това бе важно.

Кроу: Имах голям късмет с актьорския състав. Това, че именно Сиена играеше тази роля, както и останалите - Анабел Уолис, Алекса Паладино, Наоми Уотс. За първи път работих със Сиена по един телевизионен проект – "Съпругите на Христос“. Появих се и влязох в образа на смахнато католическо момче, което откачаше по една или друга причина. Едно от нещата, които трябваше да направя, е да уведомя Дева Мария, че съм еякулирал и така съм загубил девствеността си.

Освен всичко със Сиена сме приятели от много дълго време. Затова, когато започнахме и работа заедно, беше наистина прекрасно. Подобно на това да се забавлявам заедно с теб. Невероятно е. Никол, като наистина се замислиш за това откъде сме тръгнали и всичките ни стремежи, виждаш, че случилото се е нещо невъобразимо. Как аз и ти се размотавахме в Darlinghurst, невероятно е, че сега имаме такива кариери. Какво по дяволите стана с всичко това? Аз, Наоми, Хю Джакман, цялото това поколение от хора, които поддържат стабилна връзка или пък не чак дотам. Зашеметяващо е. 

Кидман: И всички все още са приятели.

Кроу: И всички продължават да работят. 

Кидман: Спомням си, че когато се готвеше за Роджър Айлс, ти събираше цялата налична информация за него. Как успя? 

Кроу: Забавна история. Така се получи, защото развиваш навик да се възползваш от всяка нова ситуация. Беше в Ню Йорк по случай рождения ден на Хю, нали така? 

Кидман: Точно така.

Кроу: Иванка Тръмп също дойде и това ми даде възможност да проведа един много дълъг разговор с нейния съпруг. 

Кидман: Еха!

Кроу: Двамата с Роджър са били много близки по време на президентската кампания. Чували са се всяка неделя. И това ми даде съвременен поглед върху нещата. Такъв, какъвто книгата не би успяла. 

Кидман: Нямах представа, че на партито си се срещнал с Джаред Кушнер. 

Кроу: Никой друг не разговаряше с него. 

Кидман: Спри. Очевидно си прочел книгата. Спомням си, когато задълбаваше в нея.

Кроу: Специфичното в книгата на Габриел Шърман е именно това, че в определен момент представя всичко през една-единствена перспектива. Технически има и отклонения. Затова трябва да се опитам да видя другата страна на историята. Смяташ ли, че начинът, по който трябва да изиграеш дадена роля, се ражда неочаквано? 

Кидман: Появява се сам. Аз съм настроена по друг начин. Намирам дадено нещо, което да ми служи като отправна точка. Веднъж щом започна, съм като магаре, което бива теглено напред. Може да правя дадено проучване до предходния ден. Случвало ми се е да се обадя и да кажа: "Не съм подходящият човек за това и трябва да ме освободите.“ 

Но веднъж като започне процесът, потръгва плавно. Тогава спирам сама да преча на себе си. Трябва да освободя мислите си, защото имам тенденцията да ставам прекалено аналитична. По този начин работя. Изграждам нещата и след това се освобождавам. 

Кроу: Разкажи ми за "Балът“. Процесът на заснемането му, защото от мой опит знам, че когато проектът включва и музика, е много по-забавно. Става по-весело, самата енергия на филма е по-зареждаща. 

Кидман: Това е комедия, отдавна не съм участвала в комедия! А да гледаш Мерий Стрийп и Джеймс Кордън заедно, също и Райън Мърфи, който създаде "Glee". Той влиза в стаята и разпръсква блясък.

Бях ужасена, защото трябваше да танцувам в стила на Боб Фоси, а това не е нещо, в което съм добра. Бях много извън зоната си на комфорт. Ти би ли направил друг мюзикъл?

Кроу: О, да. Това са двете ми големи страсти на едно място. Пееше ли, докато беше малка?

Кидман: Не. Аз не съм певица. По време на изпъленението си играя. Ти си певец. Бих пяла, ако се изисква заради героя, но без причина не бих станала, за да започна да пея. Не е моят тип на себеизразяване, но веднага щом вляза в образ, мога да пея. Първо трябва да открия героя си.

Кога ще играем заедно?

Кроу: Би било интересно. Какъв пиеса би искала да направим? "Кой се страхува от Вирджиния Улф“

Кидман: Да, много искам да играем заедно. Хайде, моля те!

Кроу: Каква беше пиесата, която прави в Англия? Гледах я и беше много успешна.

Кидман: "Синята стая“.

Кроу: Бях там по време на първата ти седмица, зад кулисите, където разговаряхме, че ще излезем. Том Круз също беше там.

Кроу: Какво планираш за днес?

Кидман: Тук е нощ. Ще изляза след малко и ще вечерям с децата си и Кийт. Всъщност в момента той записва. 

Кроу: Кога за последно носи каубойска шапка? 

Кидман: От доста дълго време не съм носила. 

Кроу: А кога за последно пя кънтри песен?

Кидман: Днес.

Кроу: Така си и знаех.  

Получавай месечна селекция с най-новите ни материали по email

Още ИнтерАкция