Ноември по Уес Андерсън

Премиерата на "Френският бюлетин на Либърти, Канзас Ивнинг Сън" е на 19 ноември.

На 19 ноември, само в киносалоните, зрителите ще могат да "разлистят“ Френският бюлетин на Либърти, Канзас Ивнинг Сън – най-новия филм на неподражаемия режисьор и сценарист Уес Андерсън, предлагащ изящна колекция от няколко изненадващи, комплексни, безупречно изградени, богато нюансирани, неочаквано забавни и още по-неочаквано трогателни истории. Френският бюлетин на Либърти, Канзас Ивнинг Сън носи името на уважавано списание, чиито последен брой е рефлексия както на професионалния живот на своя главен редактор Артър Хауицър мл. и вездесъщите му колеги, така и на историята на малкия, но забележителен град, приютил издателството – Аннюи-сюр-Блазе. 

Бил Мъри се превъплъщава в образа на Артър. Той е високо ценен създател и главен редактор на уважаваното списание Френският бюлетин на Либърти, Канзас Ивнинг Сън, но един ден е намерен мъртъв в офиса си във Франция. Избраният лично от него работен състав – включително карикатуристът, редакторите, правният консултант, коректорът, както и веселият писател Уали Уолодарски, който макар да обитава офисите на Френският бюлетин от години, не е написал нито една дума – се събират, за да създадат некролог. 

Тази колоритна група е предвождана от любимите на Хоруиц автори, които той дълги години обгрижва, окуражава и поощрява, спечелвайки тяхната преданост и любов. Това са Хърбсейнт Сазерак (Оуен Уилсън), безстрашен велорепортер, винаги привлечен от най-смущаващите и неприятни кътчета на далечните градове, които посещава; Дж. К. Л. Беренсен (Тилда Суинтън), критик и хроникьор, запозната в най-дълбоки подробности с всички страни на модерния свят на изобразителното изкуство; Лусинда Кременц (Франсис Макдормънд), уединен есеист, която брани журналистическия си интегритет толкова ревностно, колко личните си тайни и страсти; и самотният, изгонен от родината си, притежаващ изключителен интелект и типографска памет Роубък Райт (Джефри Райт), който е открит и спасен от Хоруиц при срамни обстоятелства. 

Всеки от тях разказва по една история: пътепис за най-занемарените кътчета на града; "Бетонният шедьовър“, разказващ за освидетелстван престъпник и художник (Бенисио дел Торо), неговата муза надзирател (Леа Сейду) и неговите ненаситни дилъри; "Поправки в един манифест“ – хроника за любов и смърт на барикадите в разгара на един студентски бунт; и "Личната трапезария на полицейския комисар“, напрегната история за наркотици, отвличане и изтънчена кухня.   

Френският бюлетин на Либърти, Канзас Ивнинг Сън е много неща. Богатство от истории в истории, спомени в рамки, които се събират в едно органично цяло – съвкупност от кинематографични чудеса с всякакви форми и размери, и в постоянна динамика. Любовно писмо към печатното слово като цяло и към списание The New Yorker в частност, както и към Франция и френските филми… Вълнуваща медитация за живота далеч от дома. Но Френският бюлетин никога не е само един от тези елементи в определен момент, а всички наведнъж. Или иначе казано: филм на Уес Андерсън.

бюлетин

още авангарт