Творческият директор Мария Милушева: „България трябва да се гордее с успелите си жени.“

Говорим с Мария за реклама, жените в бизнеса и какво да очакваме на See It Be It.

Мария Милушева е творчески директор на агенцията Noble Graphics и причината, поради която Кан пристига в България с предстоящото събитие See it Be it.

Фотограф: Георги Панчев

На снимката са екип на Noble Graphics и Switch Production (от ляво надясно): Мария Милушева, Емилияна Кънчева, Мира Илиева, Цветелина Любенова, Николета Маринова и Радина Ефремова.

Какво е да си жена в една толкова динамична индустрия, каквато е рекламната?

Рекламата е професия за хора с много енергия, които си обичат работата достатъчно, за да не чувстват липсата на свободно време като наказание и черна тегоба. Уви, за доста жени е по-трудно да посрещат глада на рекламната индустрия за време, защото разполагат с по-малко такова (визирам домашните и семейни ангажименти, които в много случаи се приемат за изцяло женска отговорност).  

Защо според Вас в днешно време жените продължават да заемат много по-малко лидерски позиции, а заплащането им е сравнително по-ниско от това на мъжете?

Липса на разговор по темата, липса на прозрачност по отношение на реалните цифри, липса на време, липса на самочувствие и понякога даже на здравословно бизнес отношение към парите. Много често отговорът е толкова прост: не преговарят за повишение. 

Откъде следва да дойде промяната?

Отвътре. От решението за промяна. 

Разкажете повече за себе си и за дългия, но изключително успешен път в рекламата, който изминавате. От София до Кан, Golden Drum и къде ли не!

Дълъг ли е? Искам да бъда 70-годишен криейтив директор! За успеха предпочитам да мисля като процес на развитие, чувство на удовлетворение, приятен малък ентусиазъм напът за работа. Със сигурност не съм си представяла, че ще видя лицето си в книжката на Cannes Lions или името си - в програмата на Golden Drum, но това са все неща, които много повече ме карат да искам да се ритна по г**а, отколкото да се потупам по рамото. 

Кои са жените, които Ви вдъхновяват? В професионален и личен план.

Забавните и нетактичните. И тези, които мислят за всичко. 

Има ли в България достатъчно силни и успели жени, за които да говорим? И защо според Вас имената им не намират място в медиите, а някак остават в сянка?

България трябва да се гордее много в това отношение – сред първите места сме, когато става дума за жени на ръководни позиции в бизнеса, политиката, IT сектора. Българката е професионално реализирана, но това не значи, че получава справедливо заплащане, не се сблъсква ежедневно с остарели стереотипи и не трябва да балансира успешна модерна кариера с крайно патриархална семейна среда. И много ми се иска да виждам повече интересни жени в медиите, които са постигнали хубав и смислен живот чрез собствените си усилия и таланти. Твърде много млади момичета в България все още не са прозряли, че можеш и сама да се заведеш на Малдивите.  

Фотограф: Георги Панчев

Какво предстои да видим и чуем на See it Be it

И тази година програмата е жестока. Cannes Lions идват за втори път, имаме специални гости от Lurzer’s Archive, сред лекторите са хора като Кара Койл - криейтив директорът на невероятния клип “The one moment” на OK Go + Morton Salt, Шанън Кроу – копирайтърът, измислил една от най-награждаваните кампании на Sneakers - The Hungerithm, като и български специалисти от различни сфери. Просто не е за изпускане!

 

Имате ли моменти, в които имате нужда от почивка от рекламния свят?

Имам нужда от по-малко screen time ☹ Телефонът ми любезно ме уведоми, че съм стигнала до 4 часа на ден и за малко да го изхвърля. 

За какво мечтаете?

За повече нормалност и подреденост. 

Какво следва за Вас, какви са проектите, които подготвяте?

Спасяване на света и See It Be It 2019. Но преди това ще имам нужда от една хижа, на която няма никакъв обхват. 

Cannes

бюлетин

още интеракция