Отблизо с Андреа Райзбъро
Британската актриса, номинирана за „Оскар“, разказва за новия си сериал „Режимът“
Андреа Райзбъро е британска актриса с нестандртна визия и безкраен талант. 42-годишната дама превзе света с няколко свои роли и миналата година успя да разбуни духовете след номинацията си за „Оскар“. Тя бе обвинена, че нейни колеги публично я подкрепят за фантастичната ѝ роля в „За Лесли“, където играе самотна майка, която става алкохоличка, след като печели от лотарията. Животът ѝ се променя, когато собственик на мотел ѝ предлага работа. Звезди като Кейт Бланшет и Мишел Йео, които също бяха номинирани, изразиха подкрепата си за изпълнението на Райзбъро.
Андреа започва да играе от много ранна възраст на британската сцена и бързо набира популярност със заглавия като „Забвение“ с Том Круз, „Бърдмен“ на Алехандро Иняриту и „Хищници в нощта“ с Джейк Джиленхол и Ейми Адамс. Превъплъщава се и в дъщерята на Сталин в комедията „Смъртта на Сталин“. Потапя в дебрите на пазара на кокаин в историята на разследващия журналист Роберто Савиано.
Последната ѝ роля е в сериала „Режимът“ (HBO Max), където играе Агнес – личен асистент и помощник на самозабравилия се канцлер на измислена европейска държава – Елена Върнам, в ролята Кейт Уинслет. Елена възприема сина на Агнес като свой собствен и настоява те двете да се грижат заедно за него. Агнес е постоянно разкъсвана от притеснения за сина си, подтикната от странните идеи на канцлера и цялата бъркотия, която се случва в двореца под ръководството на Елена.
Следя работата ти отдавна – обожавам героинята ти в сериала „Нула, нула, нула“, фен съм на Роберто Савиано, както и на миналогодишния ти филм „За Лесли“. Как избираш тези героини и променя ли се избора за една актриса, когато я номинират за „Оскар“?
Винаги са ми предлагали много различни героини и това най-вероятно е защото хората не правят връзка между мен и всичките ми персонажи – те са толкова различни. Много съм благодарна за това. Невероятно е да не те ти предлагат еднотипни персонажи, това че са толкова разнообразни е плюс. Когато се идентифицирам с някого, докато чета сценария, тогава знам, че е за мен. Разбирам как публиката може да не прави голяма разлика между мен и героите, които играя, но винаги нещо ме предизвиква като актьори, но едновременно ме приближава като човек към определен персонаж, от която и част на света да е той.
Много харесах Агнес – тя не говори много, но можеш да видиш вътрешните ѝ битки в очите ѝ, което е фантастично. Кажи ми какво те привлече към нея и как я създаде?
Първото нещо, което ме привлече беше, че Кейт играе Елена и че Стивън Фриърс е режисьор, винаги съм искала да работя с него. В началото като прочетох сценария все още „готвехме“ Агнес и тя можеше да бъде направена по много начини. В крайна сметка реших, че ми се иска тя да представлява работническата класа, тези, които са родени без привилегии, власт и наследство и които са най-повлияни от егоистичните решения на политическия елит. Тя е някой много извън балона и осъзнава каква привилегия е да имаш избор.
Тя има толкова много за губене!
Даже вече е изгубила – споделя родителство над детето си с канцлера на страната и това очевидно не е неин избор и не им се получава много добре. Всеки ден е на живот и смърт, защото само един каприз на Елена може да постави детето ѝ в смъртна опасност. Агнес живее за всяка минута, както са повечето хора извън двореца, без да знаят какво ще им се случи.
Гледайте нов епизод на „Режимът“ всеки понеделник в HBO Max
бюлетин
още интеракция
-
Цветана Недева и изкуството да твориш с хартия
Изложбата „Представи си цвете“ може да бъде видяна до 25 октомври 2024 г. в УниКредит Студ...
-
Фонда Лий: За мен съвършената проза е изчистена, неочаквана и поглъщаща
-
Отблизо с Юън Мичъл
Актьорът е в образа на злодея Еймънд Таргериан в „Домът на дракона“