„Ефектът Галатея“ на балет „Арабеск“ събира зрители и артисти заедно на сцената
Спектакълът „Ефектът Галатея“, който освен изящно създаден, поражда и много размисли, без да ни натрапва посланието си, Трябва само да се преживее. И за да е безусловно това живеене на зрителите хореографката Боряна Сечанова реши да обедини сценичното и зрителско пространство, което ще фокусира вниманието на публиката, ще я доближи физически и ще отвори сетивата ѝ за случващото се в него. Зрителите ще могат да усетят с очите, сърцето и душата си директно енергията и внушенията на спектакъла.Така артисти и публика ще станат органично неделими, ще съпреживяват силните си емоции заедно
Ефектът Галатея на Боряна Сечанова интерпретира древногръцкия мит за царя на Крит Пигмалион, който се влюбва в създадената от него скулптура Галатея. Мечтата за създаване на измислено, изкуствено, почти човешко същество, интерпретирана в множество древни митове, разкрива от една страна потенциала на човека да бъде демиург и от друга страна неговите ограничения.
В своя отзив за спектакъла Майя Праматарова – драматург и режисьор, отбелязва, че музиката, която е специално създадена от Петър Дундаков, „развива заложените от хореографията теми за конфликта между човека и хуманоида. Възникналото напрежение между тези два свята се разширява, като се смесва електронна музика с акустични инструменти. Създава се звукова среда, толкова плътна, колкото хореографската и визуалната.“
И допълва за създадената от Венелин Шурелов визуална среда: „Венелин Шурелов работи с многофункционални панели, пред които е разположено кинетично устройство – едновременно постамент и машина на времето. Многофункционалните панели са силуети на град, паравани, фантазни пространства, като не е ясно дали са в космическия безкрай, или в микрокосмоса на човека. Взаимодействието идва чрез наслагването на тази среда с нейните строги вертикали, с неспирно въртящия се в кръг постамент, върху който се изразяват Творец, Муза, Галатея – Стефан Вучов, Даниела Иванова, Виктория Петрова – едновременно реални и напомнящи биороботи. Футуристичният ефект се засилва от създадените от Адрияна Найденова костюми. В сюрреално пространство се появяват същества в прозрачни рокли от пластмаса, които допълват роботизираната, накъсана хореография. Артистите взаимодействат с визуалната среда и са част от дигиталната материя в непрестанен диалог на зримо и незримо.“
Солистите Виктория Петрова, Стефан Вучов, Даниела Иванова и целият състав на Балет „Арабеск“ с яркото си изпълнение, с талантливото си актьорско майсторство пресъздават идеята на хореографа Боряна Сечанова, която ни разкрива Галатея като нова реалност, сложна смесица между материалността на скулптурата и оптическата илюзия, преживяване и самоосъзнаване.
Спектакълът се реализира с подкрепата на UNION CLUB и Парижки бал
бюлетин
още реакция
-
IN MEMORIAM: Иван Б. Генов (28.11.1956 - 26.09.2024)
-
„Детска история“ на Нобеловия лауреат Петер Хандке с две премиерни дати на сцената на „Топлоцентрала“
-
“ЦИРКОЛЮЦИЯ! Мини Арт Фест 13” най-големият фестивал за съвременен и социален цирк в България ще се проведе в РЦСИ “Топлоцентрала” от 10 до 13 октомври