Един различен бар

На 30 и 31 октомври на сцена "Дерида" гледаме премиерата на театралната инсталация "Телепатичният бар".

Как бихме се чувствали, ако имахме дарбата да четем мислите на хората и влезем в бар? За какво си мислят хората, но никога не казват?

"Телепатичният бар" в Мюнхен

Очакваме премиерата на лолитически некоректната театрална инсталация "Телепатичният бар" на българо-испанското дуо Мануилов-Дордал и под звуковия дизайн на Росен Павлов. Пърформансът е създаден през 2015/2016 година в обща творческа резиденция в Мюнхен, по поръчка на Фестивала на независимия театър в Мюнхен. Показван е и на Театралния фестивал Lainsuojattomat 2019 (Финландия) и това е първата му версия за българска публика и на български език.

Това е представление, в които всички зрители са и участници. Когато си телепат за един час, можеш просто да решиш да слушаш и нищо да не правиш. А можеш и да решиш да реагираш. Как - зависи от теб. Във всеки случай барът ще е истински, а напитката като част от билета - също.

А кой е част от екипа?

Феран Дордал и Лалуеса е режисьор, драматург, пърформър и преподавател от Барселона. Завършил е Universitat Pompeu Fabra и драматургия в Institut del Teatre de Barcelona. Магистър по театър е от Universitat Autònoma de Barcelona. От 2004 г. е създал множество представления. От 2016 г. е преподавател в Institut del Teatre, а от 2017 г. и в Escola Universitària ERAM (Girona-Salt). Получавал е редица награди като Наградата на Institut del Teatre (2009 г.), или Incubator Scholarship (2010 г.) от Фестивала PNRM. През 2014 г. e поканен за участник в Международния форум на берлинския фестивал Theatertreffen. В момента е директор на театралното списание Pausa., член на драматургичната комисия към Каталунския национален театър (TNC) и артистичен консултант към експерименталния театър Sala Beckett.

Александър Мануилов е писател, драматург и сценарист от София, чиито драматургични произведения досега са селектирани на над 50 театрални фестивала, между коитоUnder the Radar (Ню Йорк); L'Europe de Théâtres (Париж), Theatretreffen (Берлин), Международните театрални фестивали в Кампала (Уганда), в Керала (Индия) и в Тунис, Варненско лято, Фестивалът на съвременната драматургия в Мюлхайм (2019 г.). Работил е съвместно с имена като Rimini Protokoll, Вайва Грайните, Анна аккаш, Симона Семенич и Феран Дордал. Драматургични текстове на Александър са преведени на четиринадесет езика, някои вече се изучават в университетски програми (Georgetown University в САЩ, Академията в Любляна, Театралната академия Кирения в Кипър), а и са привличали вниманието на медии като Nachtkritik, телевизия ARTE, The Washington Post, Broadway World, DC Theatre Scene. През 2019 г. в Париж е публикуван френският превод на пиесата му "Държавата“ с предговор от Тим Етчелс. През 2019 г. пиеса на Александър печели наградата в раздел детска драматургия на националния конкурс "Иван Радоев“ на Плевенския театър. Т

Росен Павлов е звуков дизайнер и тонрежисьор от България. Има степен по приложна лингвистика от Югозападния университет в Благоевград (2010 г.), но следва мечтата си да създава аудиовизуални проекти. Работил е върху игрални филми (“Шестият ден”, 2013 г.; “Бандит”, 2014 г.; “Момичето от низката земя”, 2016 г.; “Смартфонът беглец”, 2019 г.) късометражни филми “Зелен човек”, 2013 г.; “Откъснати цветя”, 2014 г.; “Бели слонове”, 2014 г.; “Къщата”, 2017 г.; The Elephone Man 2017 г.; “Реколта”, 2019 г. и др.) документални филми (“Неизвестните гори на България”, 2013; “Stargaze”, 2015 г.; “Тайнствените великани на Дунав”, 2017 г.; “Втори шанс”, 2018 г.), съвременни театрални проекти (Сензорен Лабиринт София, 2015-2018 г.; “Идеалната жена”, 2015 г.; “Телепатичният бар”, 2016-2019 г.)

Премиерата ще е на сцена “Дерида” на 30-и и 31-ви октомври от 21.00 часа. Проектът се реализира с помощта на Министерство на културата

Получавай месечна селекция с най-новите ни материали по email

Още РеAкция