VivaTalks представя: Продуцентът на „50 нюанса сиво" Дейна Брунети

Благодарение на него съществуват филмите „Социалната мрежа", „Капитан Филипс", сериалът „Къща от карти".

Продуцентът Дейна Брунети стои зад част от най-успешните и хитови филми и сериали през последните няколко години. Само на 45 години, той е един от най-търсените имена в Холивуд след проекти като “Социалната мрежа”, “Капитан Филипс”, трилогията “50 нюанса сиво” и сериала “Къща от карти”.

Дейна е и основна движеща сила зад проекта Jameson First Shot, който всяка година дава възможност на млади режисьори да направят късометражен филм с голяма звезда в главната роля. Освен това впечатляващото му портфолио съдържа номинации и статуетки сред най-престижните кино награди – “Оскар”, “Златен Глобус” и “Еми”.

Познавам го от пет години, когато бях на снимачната площадка на втория сезон на Jameson First Shot. Tой с гордост ми казваше, че Кевин Спейси е един от най-добрите му приятели, тъй като Дейна влиза в индустрията именно като асистент на Спейси. Днес тази тема е табу, но Дейна с удоволствие ни приема за интервю във великолепната си къща в квартала Толука Лейк. Освен басейн, страхотен дизайн и картини, там е и билярдната маса на Крисчън Грей от филма “50 нюанса сиво”, както и две статуетки “Златен Глобус” за “Социалната мрежа” и “Капитан Филипс”. Има шестгодишна дъщеря Естела с бившата си половинка Джоанна, но също така е излизал с актрисите Кристин Ченоует и Кейти Касиди. В момента е сгоден за адвокатката Алекс Пакзад. Познат в бизнеса с избухливия си характер, миналата година Дейна си тръгна със скандал от компанията, която бяха придобили заедно с Кевин Спейси – Relativity и след година почивка, се завръща с нова продуцентска компания - Cavalry Media. 

“След като напуснах Relativity исках да се върна към продуцентството, но не исках да бъда толкова зависим от студията и телевизиите, колкото когато бях преди,” разказва той.

Там трябваше да отидем при студиото с проекта и те да уредят финансирането, но в този случай имаш по-малко контрол и в креативния процес. Рискуваш да им предложиш нещо, което те не биха направили. Така че ние направихме фонд, който да помага при развитието на един проект и така можем да предложим цял пакет. Независимо дали е книга или сценарий, изпипваме го, за да бъде в най-добрия си вариант и така го носим в студиото или го качваме на някоя от видео платформите.Интересно време е как се съставят и правят проектите в момента, а още по-интересно е как се разпространяват и достигат до публиката.

Работил е по филми с големи актьорски имена, хора, които са обичани от милиони хора по целия свят. Питам го как ги убеждава да изберат неговите проекти. “Същото е като с всеки друг, който привличаш – материалът - той е най-важното! И преди съм можел да привлека някои от най-големите, дори без да имам финансиране, но щом ги заинтригува историята, са вътре. Повечето от тях дори не се интересуват толкова от парите, стига сценарият да е добър.”  

Споделя, че и за него самия трябва хубавата история е ключова.

“Трябва да ми е приятно да прочета сценария, получавам толкова много материали и ми е много трудно да мина през всичко. Освен това чета много бавно! Липсата на време е много основна при мен и ако ме грабне достатъчно и да продължа да чета, това е първата крачка. Второто е, че много пъти, когато четеш нещо, то ти харесва, но дали така ще бъде и на екран? Трябва да го погледна като продукция. Би ли бил добър сериал или филм? Много пъти няма как да бъде. Това е първоначалният ми тест, а след това идва продуцентската ми гледна точка – може ли да намеря финансиране и да прикрепя имена към него? Това вече е логистиката - дали технически би могъл да го осъществя.” 

Питам го защо продължава да прави Jameson First Shot и да дава шанс на млади творци. И то невероятен шанс.

“Това е нещо, което ми беше интересно още когато  започнах да правя triggerstreet.com, което също беше платформа за млади режисьори и сценаристи, в която можеха да покажат таланта и работата си. Когато Jameson ни предложиха да го направим на едно съвсем друго ниво, бях много развълнуван от това. Това е и причината големи имена да участват, за тях е важно да могат да помогнат на прохождащите в бизнеса, а не се изисква кой знае какво от тях. И им е забавно! Уилям Дефо не беше снимал късометражен филм в живота си, преди да направи тези три.

Късометражните филми и този формат като цяло стават все по-популярни и са страхотна визитка за всеки талант. Беше изключително полезно за някои от режисьорите, които са печелили. Това, разбира се не значи, че ако си спечелил конкурса, отиваш на наградите “Оскар”! Има дори хора, които печелят “Оскар” и не чуваш повече за тях. Даваш им начален тласък, отваряш вратата и какво правят след това, зависи изцяло от тях. Много хора смятат, че ние след това се грижим пак за тях. Не, ние сме дали шанс, техен ред е.”   

Казвам му, че знаем, че в кариерата на един актьор идва филм или роля, които променят всичко за тях. Как се променят нещата за продуцента след филми като “Социалната мрежа” и “50 нюанса сиво”?

“Променят се за много малко и после всичко се връща както преди,” смее се той. “Казват, че си добър толкова, колкото последният ти проект! Това е така във всеки аспект на този бизнес. Важното е непрекъснато да имаш нещо, което предстои. Колкото и да е успешен един проект, той е приключил и идва време за следващ. Така че не гледам назад към успешните си заглавия, защото се грижа за бъдещите си и какво трябва да направя, за да станат те.

Успехът е в това да ти вдигнат телефона определени хора, да изградиш репутация, в средите да знаят, че имаш усет за добрите истории. Много от проектите, които са ми изградили име, днес не биха могли да бъдат осъществени.  Това е и част от причината да създам Cavalry, за да развивам и опаковам тези проекти. Да ги направя по-привлекателни. “Социалната мрежа” – не мисля, че мога да го направя днес! “Капитан Филипс” – също. В момента има глад за много по-бързи екшън филми тип “Отмъстителите”, както и много телевизионни проекти, които аз намирам за много вълнуващи. Пак разказваш истории, но те трябва да имат потенциала да продължат много епизоди или сезони.” 

Питам го какво би избрал между “Оскар” и бокс офис хит.

“Те могат да бъдат и заедно! Но ако трябва да избера – имал съм касов хит, така че “Оскар”. Трябваше и “Оскар” да имам!”

А имал ли си дни, в които си е казвал “стига, не искам да правя това повече”?

“Да, и напуснах! Последната година не правих много, докато организирах Cavalry, почивах си повече. Сега имам повече енергия от всякога, последните няколко месеца се върнах и се забавлявам! В момента, в който престане да е забавно, се превръща в работа, а аз не искам работа.” 

Интересно ми е ако трябва да отиде на самотен остров сега и да вземе един филм със себе си, кой ще е той?

“Само един?

“От глупав по-глупав”!”

И двамата се смеем и го питам дали е сериозен.  “Да, 100 процента. “От глупав по-глупав” е този филм за мен. Когато и да го дават, веднага се залепвам към екрана и се смея всеки път.” 

Получавай месечна селекция с най-новите ни материали по email

Още VivaTalks