VivaTalks представя: ексклузивна среща с британския актьор от „Кръв във Виена“ Матю Биърд
Минисериалът започва у нас тази неделя по Epic Drama.
Запознах се с Матю Биърд преди няколко години в Лондон, когато правих интервюта с екипа на филма, посветен на живота на учения Алън Тюринг – “Игра на кодове”. Спомням си колко бях впечатлена от историята. Тогава гледах Матю на екран за първи - работеше съвместно с други специалисти по разгадаване на тайни съобщения. Британски актьор и модел на 31 години, той е бил част и от други хитови заглавия като “Съзряване” с Кери Мълиган и “Един ден” с Ан Хатауей.
Сега се чуваме по телефона по повод една от последните му роли в “Кръв във Виена”. Минисериал, чието действие се развива в началото на 20-ти век във Виена и където Матю е в ролята на Макс Либерман. Студент по медицина и последовател на Зигмунд Фройд, Макс се включва в криминални разследвания заедно с детектив Оскар Райнхард, който в началото го посреща с неохота, но бързо установява, че Макс притежава необикновена проницателност за човешката природа. В продължение на три епизода всяка неделя от 22 часа ще проследим разследванията на необикновени убийства. А Матю ни разказва повече за героя си Макс и за плановете си за бъдещето в също толкова необикновеното ни настояще.
Макс е английски студент по медицина, който учи във Виена, но е силно впечатлен от Зигмунд Фройд и е последовател на неговите теории за психоанализата. Започва нещо като стаж в полицейския участък, но детективът – Оскар, не е много впечатлен от него. Той предпочита да разбива врати и глави.
Да, и да бие тези, които не искат да му кажат каквото му трябва.
Точно! Това обаче не е начинът на Макс. В първи епизод двамата имат сериозен сблъсък, но после се научават как да развиват връзката си.
Да, което е страхотно. Ти защо искаше да бъдеш Макс? По кои негови черти ти беше най-забавно да работиш и да го развиеш така, както си си представял?
Много хубав въпрос! Първо ме привлече интересът му към психоанализата и Фройд. Аз съм учил английска литература и много от есетата, които съм писал, бяха в подобна посока. Със сигурност е нещо, което ме вълнува и когато получих сценария, веднага се идентифицирах с Макс по тази линия. А след това ми стана интересно и какво е да си евреин по това време във Виена, както и да си заобиколен от артистичния свят на този период. Архитектурата, например, изобразителното изкуство в лицето на Егон Шиле и Густав Климт, музиката също. Както и какво се е случвало политически, беше ми много любопитно да чета на тези теми.
А от гледна точка на самия герой – може би малко странно ще прозвучи, но си конкретно си представях стойката му. Той е в костюм, много е резервиран и дисциплиниран, просто вижда всичко много буквално. А връзката с приятелката му е...
Изглежда малко като репетиция за връзка, не точно връзка.
Точно така! Това е противоречие, върху което ние със сценариста Стив трябваше да поработим – Макс чете човешко поведение и е експерт по психология, но не може да разговаря нормално със собствената си половинка. Или с майка си. Той разбира всичко много добре на научно ниво, но когато дойде време за практика – не му се получава особено. Чисто актьорски за мен това беше много интересно.
А ти самият приложи ли някои от методите на Макс в живота си? Да наблюдаваш хората и поведението им?
Мисля, че тези сериали и герои са толкова популярни именно, защото голяма част от нас се идентифицират със случващото се. Със сигурност го правя, а за да си актьор, трябва да си и психолог. Да се опитваш да разрешиш проблемите на героя си. Да разбереш защо някой има определени вярвания и убеждения.
Когато съм си говорила с твои колеги за продукции в епоха, винаги ми се вижда толкова интересно да пътуваш назад във времето, да се обличаш с костюмите и да научаваш нови неща. Кое те впечатли най-много за този период?
Във Виена през 1906-та старото се среща с новото. Изкуство, архитектура, музика. И политически – по това време вече съществува един малък Адолф Хитлер, който слуша антисемитски изказвания. А от друга страна, наистина е много забавно да носиш тези костюми!
Звучи страхотно! А като актьор пътуваш и по света, и във времето. Ти защо стана актьор, какво те привлече?
Бях много малък, когато получих първата си роля. Много ми харесва, но тези дни се замислям какво бих искал да правя с живота си. И в момента не знам отговора.
Какъв искаше да бъдеш, когато беше дете?
Много неща – режисурата още ми е интересна. Със сигурност исках да бъда и астронавт по някое време. Но актьорството беше нещо, към което се връщах. Може би затова все още го правя – не мога да измисля друго.
Как ти се отрази периодът на изолация – всички минахме през преосмисляне на живота. Беше ли креативен период за теб и каква е следващата крачка?
Предполагам, че при мен всичко мина подобно като при повечето хора – притеснявах се за здравето на онези, които обичам. Когато ни затвориха, се опитвах да съм позитивен и да се движа, да тренирам. Но честно казано, не ми се получи особено. Бях притеснен за света, сега съм малко по-добре. Имах късмета да разполагам със средства, с които да живея, така че съм щастливец, но беше трудно.
Благодаря ти, Матю! Желая ти много успехи и здраве!
И на теб! И до скоро, надявам се.
Да, дано да е на живо следващия път.
Би било чудесно.
“Кръв във Виена” започва на 12-ти юли по Epic Drama от 22 часа.
Още VivaTalks
-
VivaTalks представя: Тайсън Майр и неговият "Беър: героят на коалите"
Какво е да спасяваш коали в Австралия с помощник куче, разбираме от самия Тайсън Майр. Фил...
-
VivaTalks предстая: Серхио Паблос, който създаде "Клаус"
Анимационният филм е номиниран за Оскар и за Европейските филмови награди.
-
VivaTalks представя: ексклузивна среща с режисьора на "30 сребърника" Алекс де ла Иглесия
Документален филм за Лео Меси и още необичайни завои бележат кариерата на режисьора.