Когато модата реши да вдъхне кураж
Най-големите модни брандове дарявят 300 милиона евро за Нотр Дам.
Пожарът на кралицата на катедралите, както я нарича Виктор Юго, безспорно е водеща тема през последното денонощие. Един от символите на Нова Европа и място, в което, с достатъчно смирение в душата, наистина можеш да чуеш пърхането на ангели, пламна пред очите на целия свят...
Станахме свидетели на поредния социален феномен в мрежата – обединяването на различни групи хора, с различен статус, народност, раса, вкус, предпочитания, сексуалност. Пореден признак, че когато се случи нещо катастрофално, сякаш се събуждаме от амока, в който често изпадаме.
Модните дизайнери Рикардо Тиши, Helmut Lang, детето слънце Jacquemus бяха сред първите, споделили снимка и кратка история, свързана с Нотр Дам, в социалните мрежи.
Но подкрепата, за щастие, не е само в Инстаграм.
100 милиона евро от г-н Франсоа-Анри Пино - собственикът на Gucci, Balenciaga, Saint Laurent. И съпруг на актрисата Салма Хайек, както, междувпрочем, е по-популярен.
Малко по-късно собственикът на LMVH, Бернар Арно обяви, че ще помогне "за реконструирането на тази изключителна катедрала, превърнала се в символ на Франция и френското културно наследство."
Този жест някак затвърждава твърдението, че благотворителността и успехът вървят ръка за ръка. Когато, разбира се, второто се случи на хора, които да знаят какво да правят с него.