Френският колекционер Фредерик де Голдшмит ще изнесе лекция у нас

На 18 ноември от 18:00 ч. в Софийска градска художествена галерия ще се състои среща-дискусия с колекционера.

Един от най-големите съвременни европейски колекционери прави първата си сериозна колекционерска откупка преди 15 години с продажбата на картина на Едуард Мане. Наследена от неговата баба, Голдшмит описва творбата като „прекалено ценна, за да я задържа“. Днес французинът притежава колекция от близо 400 произведения на съвременното изкуство, за които ще говори със своята българска публика.

 


На 18 ноември, петък, от 18:00 ч. в Софийска градска художествена галерия ще се състои среща-дискусия с Фредерик де Голдшмит. Той пристига за първи път у нас по покана на фондация „Отворени изкуства“ в рамките на платформата ѝ „Форум Колекционери“, създадена през 2011 г.

През 2022 г. „Форум Колекционери“ има удоволствието да представи Фредерик де Голдшмит, който ще сподели опит от дългогодишната си професионална практика с колекциониране на творби, куриране и продуциране. Българската публика ще има възможността да се включи в дискусията, която ще представи дейността му отвъд бизнеса, разглеждайки страстта, етиката и познанията, нужни за професионално и успешно колекциониране.

Фредерик де Голдшмит е френски колекционер, който живее и работи в Брюксел. Наследява страстта си към изкуството от своята баба Мари-Ан фон Голдшмит-Ротшилд, която колекционира импресионисти. Едва на 22, Мари-Ан придобива „Арлезианката“ на Ван Гог, която в последствие дарява на френското правителство и днес картината може да бъде видяна в музея Д’Орсе. 

Определено е била много модерна жена за 1915 година. - споделя Фредерик.

Самият той колекционира изкуство от тийнейджър, но първата му сериозна колекционерска откупка е през 2007 г. - творба на Бенджамин Сабатие. Скоро започва и отдаденото му подпомагане на млади автори, активна работа с куратори и институции. Колекцията му не следва конкретна концепция, но Фредерик признава, че се чувства привлечен от неконвенционални материали. Голяма част от творбите са дело на млади автори, но те попадат в диалог с произведения от 60-те и 70-те години на XX в. на значими движения за историята на изкуството – Zero Group, Arte Povera, концептуално и минималистично изкуство. Селекцията е достъпна за широката публика и по този повод Фредерик споделя: 

Колекционерите не са собственици на произведенията, те са техни пазители с отговорността да ги споделят с онези, които искат да ги изучават или просто да им се наслаждават.