От идеята до големия екран - двудневен курс от два последователни мастъркласа

Синелибри 2022 организира двудневен курс от два последователни мастъркласа, предлагащи синтезирано, есенциално знание за основите на реализацията на един филм.

Синелибри 2022 организира двудневен курс от два последователни мастъркласа, предлагащи синтезирано, есенциално знание за основите на реализацията на един филм, фокусирайки се върху две ключови теми:

1. Сценарно писане

2. Предпродукция, снимачен процес и постпродукция

Безспорното предимство на тази обучителна инициатива са нейните лектори – доказани експерти в областта на теорията и практиката на кинопроизводството (респективно в българска и в международна среда), като и двамата са творци с многогодишен опит, които познават в дълбочина процеса на създаване на филми.


Мастърклас 1: 29 октомври (събота)

Лектор: Александър Чобанов 

Успешен български сценарист и писател. Автор е на сборниците с разкази „Колекция 18“, „Летен следобед“ и „Квантова градина“, както и на романите „Хлапета“, „Неотминало“ и „Дъждът оставя следи“. Сценарист е на едни от най-популярните български сериали през последните години – „Отдел издирване“, „Съни бийч“, „Дяволско гърло“, „Под прикритие“, сезони 2 и 3, „Четвърта власт“, „Дървото на живота“, сезон 2, както и на пълнометражния филм „Привличане“.

Мастърклас 2: 30 октомври (неделя)

Лектор: Владимир Тодоров

Владимир Тодоров е художник и илюстратор с многогодишен опит в игралното и анимационното кино. След завършването на Художествената гимназия в София и кратък курс по анимация във ВИТИЗ през 1990 г. заминава за Лондон, където започва работа в студиото на Стивън Спилбърг. През 1995 г. се присъединява към студиото на Ули Майър в Лондон, за което прави „Космически забивки“ и „Изгубени в космоса“, а през 1997 г. работи с „Warner Brothers“ върху пълнометражния филм „The Quest For Camelot“.

Следващата година е поканен в екипа на „Sony Pictures Imageworks“ в Лос Анджелис, където работи като аниматор и художник на сториборд. Работил е върху концептуалния дизайн на цяла поредица от хитови заглавия, сред които „Стюарт Литъл“, „Хари Потър и философският камък“, носителя на „Оскар“ – „The Chubbchubbs!“ и др. Съвместно с Робърт Земекис работи върху дизайна на „Полярен експрес“, „Беоулф“, „Коледна песен“.


За кого е предназначен този курс?

Целта на настоящия курс е да предложи фундаменталния знания, умения и практически съвети, необходими както в областта на подготовката и създаването на киносценарий, така и в самия процес на филмово производство. Мастъркласовете са адресирани към любители и представители на професионалните среди с минимален опит до този момент, желаещи да разширят своите познания и да се впуснат в предизвикателството „да правиш кино“. Подходящи са за сценаристи, писатели, драматурзи, продуценти, режисьори, маркетинг специалисти, студенти и за всеки, който мечтае да работи в киното и да разкаже своята история, стига да не е „абсолютно начинаещ“. Можете да изберете дали да посетите двата мастъркласа, или само единия от тях, в зависимост от знанията и уменията, които искате да придобиете.


Място на провеждане: Каза Либри (Casa Libri), ул. „Цар Асен“ 64, София

Дати: 29 и 30 октомври, 10:30 – 18:30 ч.

Тайминг: 2 дни всеки с по 4 модула с времетраене от по 100 минути. Предвидени са паузи за кафе и обяд.

Цени: 180 лв. за един ден/мастерклас; 300 лв. за два дни/мастеркласа


Ден 1, Мастърклас 1: Сценарият – задължителната основа на всеки филм

Модул 1 – Идеята

- Кои са основните компоненти на една история?

- Анализ на история

- Как да развиете идеята си и да я превърнете в успешна история?

- Какво стои зад понятията синопсис и трийтмънт?


Модул 2 – Структурата

- Защо всички успешни истории имат една и съща структура?

- 3 или 5 акта – Аристотел или Шекспир?

- Други уловки и похвати в кинодраматургията


Модул 3 – Към белия лист

- Как да напишем добър сценарий?

- Как се създават: напрежение, интерес, обрати, пълнокръвни персонажи и пр.

- Как се пише сценарий в различните жанрове


Модул 4 – Към големия екран

- Да превърнем идеята в завършена история

- Кога поредната версия на сценария е финална?

- Практическо упражнение и заключение


Ден 2, Мастърклас 2: Зад кулисите на кинопроизводството

Модул 1 – Идеята оживява

- Сходства и различия между европейското и американско кино

- Как започва всичко? Кога идеята за филм е надеждна?

- Логлайн, пичинг и други първи стъпки, без които не може

- Работа на ниво сценарий – скрипт-доктори и бюджетни рестрикции


Модул 2 – Предпродукция

- Сформиране на екип

- Подготовка за снимачен процес – кастинг, избор на локации и др.

- Защо е нужен сториборд?

- Защо ролята на режисьора е ключова?


Модул 3 – Работа на терен 

- Установяване на правила

- Определяне на „важните“ роли: камера, звук, скриптър, асистент-режисьор

- Работа в екип

- Работа с актьорите

- Снимачният процес и часовникът на продуцента


Модул 4 – Постпродукция

- Монтаж

- Звук

- Музика

- Картина

- Финални надписи

Не се колебайте да се присъедините към този специален двудневен курс по време на осмото издание на Международния кино-литературен фестивал Синелибри. Ако искате да сте част от приключението на голямото кино и имате собствени творчески идеи, които трябва да бъдат реализирани, това е Вашият уъркшоп.

бюлетин

още реакция