Студио Комплект представя: MELBA International Symposium – сърцето на дизайн фестивала

Срещаме се с Макс Зидентопф, HEY Studio и още интересни герои на дизайна.

MELBA SOFIA DESIGN FESTIVAL 2020 идва с дриймтийм от интересни, популярни и знакови фигури от световната дизайн сцена. Еднодневният международен симпозиум MELBA International Symposium 2020, сърцето на фестивала, ще се проведе на 7 ноември и билети за него вече се продават в мрежата на еpay.go. Избраните от Студио Комплект лектори тази година са актуални имена в света на продуктовия, дигиталния и графичен дизайн, илюстрацията, медиите, модата и визуалната комуникация.

Макс Зидентопф 

Знаменит агент-провокатор, който умело жонглира с видео, фотография, скулптурата и арт дирекция. Макс е съосновател на легендарното списание ORDINARY, един от режисьорите на RiffRaff Films и най-младият, едва 25 годишен, съдружник в историята на легендарната рекламна агенция Kesselskramer, която напуска по-рано тази година, за да работи по самостоятелните си проекти. 

Неговият артистичен подход често възмущава част от публиката, но почти винаги ѝ причинява и сериозна порция смях. Един от последните проекти на Макс е How To Survive A Deadly Global Virus, оригинална и иронична серия с фотографии на тема актуалната пандемия, в която вместо с маски, моделите закриват лицата си със зеленчуци, обувки, бельо и пластмасови бутилки. 

Вероника Фуерте

Основател и творчески директор на HEY Studio – студиото за графичен дизайн в Барселона с клиенти от ранга на Apple, Nokia, Microsoft, Monocle, Wall Street Journal и други. Стилът на Hey e мелба от ярки цветове, смели експерименти, интересни перспективи и задължително – нови предизвикателства. 

Самата Вероника има магистърска степен по дизайн на шрифтове от EINA, работи за няколко дизайнерски студия в Испания, печелейки по пътя и наградата ADC Young Guns 7 и представена в престижни медии като ItsNiceThat, DesignBoom и AIGA.

Вероника основава студиото преди 13 години с екип от талантливи дизайнери, които споделят страстта ѝ към илюстрациите, шрифтовете и различните медии – дигитални или ръчни, винаги актуални и на място. По собствените им думи: "Ние обичаме геометрията, цвета и директната типография. Това е нашата същност. Грижим се за всяка стъпка от процеса и винаги работим в индивидуални отношения с клиента." 

Крис Хотън

Ирландски илюстратор, автор на книги и социален предприемач. Той е включен в класацията на списание Time DESIGN 100 за своята работа и принос за етичната модна компания People Tree. Дебютната му книга A Bit Lost за малък бухал става истински бестселър с превод на 27 езика и милиони читатели, които стават страстни почитатели на неговите герои. Стилът му е разпознаваем и харесван еднакво от деца и родители. 

През 2011 заедно с Акшей Стапите Крис основава компанията Node в Непал. Мотивът на организацията с нестопанска цел е да подпомага икономически необлагодетелствани хора, за да могат да работят по модела справедлива търговия (fair trade), като предоставя изображения, създадени от известни талантливи дизайнери и илюстратори, които те да претворят в ръчно изработени артикули. 

Луси Колдова 

Изкусен продуктов дизайнер на осветителни тела и майстор на мебели-обекти на желание от Чехия. Луси е носител на най-престижното дизайнерско отличие за 2020 Red Dot Design Award за серията от градски мебели Manta и Grand Designer of the Year 2019 - най-високото отличие в Чехия. За Луси светлината е равнозначна на страст. Нейните проекти са деликатни, чувствени и красиви обекти от стъкло и дърво, в които преплита занаятчийството от миналото с модерните технологии на бъдещето.

Паула Дзукоти

Дизайнер, етнограф, визуален артист и футуролог, Паула е и преподавател по културни тенденции и традиция в университета Austral в Аржентина. Тя е водещ експерт в сферата на глобалното консуматорство и уважаван авторитет за изследване на потребителското поведение и взаимодействието ни със стоки в миналото, настоящето и бъдещето. През последните 15 години Паула пътува по света и изследва ежедневните навици на хората и изкарва на преден план информация важна за продукти, марки и услуги на компании като Google Creative Lab, Nike, IKEA, LVMH, Starbucks, McKinsey и LG. Тя е автор на книгата “Всичко, което докосваме: 24-часовият инвентар на нашия живот”,в която разказва историята на предмети, които създават портрет на ежедневието на обикновения човек по света. 

 

Получавай месечна селекция с най-новите ни материали по email

Още РеAкция