Марина Абрамович за изгубения смях и Мария Калас

Следващият проект на Абрамович ще дебютира на 1 септември в Мюнхен.

Напоследък светът се смее все по-малко, особено в трудните и по-различни дни на карантина, през които преминахме. Съвсем нормално се обръщаме към изкуството, което винаги се оказва подходящото убежище. Търсим изход и съвет от големите умове, артисти, личности. 

 

WikiCommons

 

Съвсем наскоро Марина Абрамович проведе онлайн среща с индийския артист Никхил Чопра, предавана на живо за Музея на изкуството и фотографията в Бенгалуру, Индия.

 

 

Двамата разговарят за нещата, с които са се занимавали по време на карантина и онези, които им липсват. Абрамович споделя, че й липсва смехът... както и да слуша и прави мръсни шеги. 

"Нещото, което тотално липсва, което виждам да изчезва напълно, това е хуморът. Няма хумор. Няма политически коректни мръсни шеги. Не съществуват".

 

Тя смята, че хуморът е забравен от момента, в който сме започнали да политизираме всяка дума. Отбелязва, че много от нейните творби не биха били възможни, ако имахме сегашната нагласа в периода на 70-те, 80-те и 90-те години.

 

Факт е, че през Втората Световна война, когато хората да били погълнати от огромна загуба и ежедневни трагедии, Матис е рисувал само цветя. Трябва да рисуваме и ни трябва красота, добавя Абрамович. Живеем във време на смърт. Но във важно, много важно време. Трябва да превъзмогнем страха от неизвестното. Да се впуснем в тази трансформация.

 

За Марина Абрамович, някои от чиито творби са осъществени с нейния дългогодишен партньор Улай, който си отиде от този свят през март тази година, именно смехът отваря сърцето. След това, казва тя, можеш да изречеш всяка истина, колкото и ужасна да е тя.

 

 

Следващият проект на Абрамович ще дебютира на 1 септември в Bayerische Staatsoper в Мюнхен и носи заглавието 7 Deaths of Maria Callas. Това е оперна постановка, разказваща седем мита около смъртта на Мария Калас. Комбинирайки елементи на видео, музика и пърформънс, творбата разглежда седем известни арии, свързани с оперната дива. Всяка една от ариите е придружена от късометражен филм, в който Абрамович играе рамо до рамо с Уилям Дефо. В интервю по-рано тази година актьорът споделя, че е почитател на Абрамович и с радост приема да играе ролята нейн любовник. По повод факта, че Марина умира и в седемте филма, Дефо казва:

Щом иска да бъде убита от мен, докато снимаме, това е истинска чест.

Историите във видеата ни връщат назад и към някои символи, използвани в работата на Марина. По този начин идентичностите на двете дами се смесват, оставяйки зрителя да гадае за коя от тях се отнасят - Калас или Абрамович. Любовта на Марина към Калас започва още на 14 години, когато чува нейно изпълнение по радиото в кухнята на баба си в Югославия. От онзи момент нататък тя почти се обсебва от живота и работата й - изчита осем биографии на Калас и не спира да открива прилики между двете. Смята, че оперната дива умира от любов.

Тя просто не е искала да живее повече. Всъщност умира от любов. Аз също почти умрях от това, така че знам какво означава. Когато съпругът ми Паоло ме напусна преди повече от 10 години, спрях да се храня, спрях да пия вода, не исках да живея повече. Но не можех да спра да работя.

 

Трейлър на 7 Deaths of Maria Callas: 

 

Получавай месечна селекция с най-новите ни материали по email

Още РеAкция