Календарът Pirelli 2020 открива Жулиета
Кадри от дългоочакваното бижу на фотографията с Паоло Роверси в главната роля.
Преди седмица в Милано италианският моден фотограф Паоло Роверси представи новата версия на култовия календар "Пирели“, в компанията на две от актрисите – Ема Уотсън и Клеър Фой.
"В търсене на Жулиета“ е официалната тема на календара, заснет във Верона и Париж през пролетните месеци на 2019-а, вдъхновен от прочутата героиня на Шекспир. Изграден изцяло като артистичен експеримент, отправен към поканените да се включат в проекта актриси, майсторът на поетичната фотография Паоло Роверси ги провокира да споделят пред камерата му своята авторска интерпретация върху образа на Жулиета.
"Сигурно няма човек, чийто сърце е трепвало в любовни трепети, който да не се пита коя е Жулиета, кой е Ромео. Какво се е случило с техните сърца в онзи момент? Това бяха въпросите, които оформиха творческата рамка на календара, а когато в снимките се включиха звездите, които поканихме за участие, всяка една от тях добави към образа на Жулиета нещо свое, нещо необикновено, нещо уникално!“, обяви на пресконференцията Паоло Роверси.
Заедно с френския легендарен екип M/M, които в областта на графичния дизайн са великаните, стоящи зад няколко от запомнящите се албума на Бьорк, Ванеса Паради и фотографските албуми на Фабиен Барон, Роверси и асистентите му представят една нетипична и далеч от стереотипите на календара "Пирели“ идея за жената като поезия в живота, а не просто като обект на желание. Еротичният елемент, който винаги е бил водещ за календара "Пирели“, отстъпва на заден план, за да провокира с изисканост, лек готически елемент и препратка към приказното съдържание на всеки елемент от ежедневната действителност. Със сигурност най-лоялните клиенти и почитатели на календара са забелязали тенденцията за отдалечаване от стереотипите, налагани през близо 60 годишния триумф на женските прелести. Календарът става все по-концептуален, подчинен на силна артистична идея и в повечето случаи силно повлиян като художествени елементи и съдържание от фотографа, ангажиран не само със заснемането, но и с провокацията, скрита зад страниците му.
Изграден като пиеса в няколко действия, календарът, който традиционно се разпространява в ограничен тираж, е истинско бижу в областта на графичния дизайн. С ретро решения и малка книжка, в която е описана идеята на "В търсене на Жулиета“, Роверси и екипът му разкриват концепцията и избора на интересните и провокативни интерпретации на актрисите, певицата и дъщерята на самия Роверси – Стела (която е също сред избраните лица и донякъде представя идеята на Роверси, че в изкуството всичко е лично).
"Най-важното в този проект беше хората да усетят, че тези жени са преживяли едно истинско пътешествие, за да се докоснат до Жулиета. Много искахме да се усети това усилие, това предизвикателство и като краен резултат тази среща с Жулиета, затова ще откриете всяка от жените, включили се в календара, представена с две основни фотографии - преди и след срещата с Жулиета. Надявам се, че тази среща ще се окаже вълнуваща и силна като усещане и за хората, които се наслаждават на онова, което направихме заедно всички – пътуването към сърцето на Шекспир, там, където живее Жулиета!“
бюлетин
още реакция
-
Трите най-романтични европейски дестинации за Свети Валентин
Подзаглавие: Берлин, Франкфурт и Прага – перфектната комбинация от романтика и култура за ...
-
Прожекция на нямо кино с музика на живо: „ПОСЛЕДНИЯТ ЧОВЕК“
Гьоте-институт и Дом на киното със специална прожекция на филма от 1924 г. „Последният чов...
-
Асовете на магията идват в София за „МАГИНАРИУМ“
Магическото шоу ще се проведе на 19 и 20 март в Зала 1 на НДК и ще събере едни от най-добр...