Dior си спомня Линдберг

Dior и германското издателство Taschen обединяват усилията си в създаването на колекционерско издание, вдъхновено от работата на покойния германски фотограф Питър Линдберг

 

Dior Lindbergh е луксозно издание, което събира фотографиите на маестро Линдберг за една от най-успешните марки в портфолиото на френския конгломерат LVMH, които са официално собствениците на създадената през 50-те години на миналия век модна къща от легендата Кристиан Диор.

"И Кристиан Диор, и Питър Линдберг преследваха съвършенството, затова не виждам по-добър начин да припомним за гениалността им с този албум, създаден съвместно с Бенедикт Ташен и неговото издателство“, коментира Антоан Арно, главен мениджър на няколко от марките в короната на LVMH и син на създателя на финансовия гигант – Бернар Арно. Компанията притежава някои от най-прочутите модни марки, сред които Dior и Louis Vuitton, а преди дни излезе статистика, според която LVMH  е и най-печелившата компания в модата, изпреварвайки по приходи своя най-голям конкурент – Kering Group, притежатели на марки като "Alexander McQueen“, "Balenciaga“ и "Gucci“.

Като ценител на женската красота, приживе Питър Линдберг призоваваше колегите си и модните компании да не злоупотребяват с фотошопа и иконизирането на идеала за женска красота.

"Колкото по-естествена е една жена, толкова по-хубава е тя. Няма нищо по грозно от фотошопа, с който се моделира тялото и лицето, за да се вместят в общите канони за красота, които са най-скучното нещо на света. Да се опиташ да вместиш красотата в рамка е срамна работа. Снимам жени от толкова дълго време и мога да кажа, че най-красивите измежду тях обикновено са и най-възрастните. Никой не може да пребори, поне в моите представи, по красота Шарлот Рамплинг. Нашата представа за красота е толкова ограничена и донякъде заради това в последно време триумфират, както фотошопа, така и селфи-то. Последното намирам за особено излишно и порочно“, коментира в интервю легендарният моден фотограф.

74-тодишният Питър Линдберг напусна този свят на 3 септември, а смъртта му предизвика истински шок в модните кръгове. "Неочаквана, голяма загуба!“, гласяха многобройните споделяния в Инстаграм на профилите на водещи модни дизайнери, редактори, фотографи и топ модели, работили във времето с Линдберг. Оказва се, че Инстаграм е единствената платформа в Интернет, която приживе Питър Линдберг използва често, за да споделя и там красота.

"Харесва ми идеята да поддържам профил, в който разказвам за откритията си, за срещите с интересни хора, за книгите, които чета, за необикновените мигове в живота. Но, ако използвате Инстаграм само, за да напишете, че сте вечеряли с Брад Пит или пък, че сте си купили нова чанта, не го правете. Това е тотална загуба на време!“

Получавай месечна селекция с най-новите ни материали по email

Още РеAкция