От Кейт Мос до Лейди Гага - фотографското дуо Inez & Vinoodh с изложба в Милано

Най-добрите фотографии на Инез вам Ламсвеерде и Винуд Матадин можем да разгледаме в Palazzo Reale.

За любителите на фотографията и/или на Милано, на първо четене непроизнесимите имена на Inez & Vinoodh са символ на един от най-успешните тандеми в съвременната фотография. Познавачите на Милано, от своя страна, добре знаят, че красивата сграда на Palazzo Reale e дом на изключителни изложби, които правят понякога сивите делници на града много по-цветни.

© Kate Moss, 1999 © Inez & Vinoodh

 

Новината определено променя сърдечния ритъм на арт средите в Италия - това е първа изложба на фотографите в обществена галерия в Италия. Разбира се, верни до последно на провокативния си и различен стил, Inez & Vinoodh са ни приготвили нещо много по-мащабно: кадри на Кейт Мос, Лейди Гага, Лу Дуайон и още седем творби ще бъдат превърнати в огромни, ръчно рисувани low-tech билборди, кореспондиращи с автентичните детайли в интериора на Palazzo Reale. Оттам идва и името на изложбата "Hi-Lo Transformers”, чийто куратор е небезизвестният Франческо Бонами, директор на Биеналето във Венеция.

Фотографиите на Inez & Vinoodh са многопластови: предизвикват зрителя да "съблече" с поглед всички емоционални наслагвания на снимките, без значение дали става дума за модна или художествена фотография. Холандското дуо превръща експеримента в изкуство още от началото на творческата им кариера, започнала в Щатите. Трудно, тежко начало, което не обещава бляскаво бъдеще - даже напротив. Художествените кадри не са добре приети в Америка, обсебена от гръндж културата по онова време. Каква е причината да се върнат в Европа? Агентът на фотографа Патрик Демаршелие ги съветва да предприемат точно този завой. Да станат популярни в Европа, което ще отвори вратите им и към целия свят. Както и става.

 

A Star is Born - Lady Gaga - Vogue, 2018 © Inez & Vinoodh

 

Днес Inez & Vinoodh са сред най-търсените сътрудници на модните библии Vogue, Vanity Fair, Harper’s Bazaar, Another, Pop, i-D, Fantastic Man, The Gentlewoman. Техните кампании излизат от рекламните и комерсиални рамки, поставяйки продуктите и моделите в една различна, художествена, готова дори за стените на галерия среда. 

 

Изложбата е с вход свободен и е отворена от 31 октомври до 13 ноември.

 

 

бюлетин

още реакция