Моята среща с Джорджо Армани
Да се запознаеш с една от модните легенди.
Аз съм от щастливките, които са се срещали с Армани. Да, случайно, без изобщо да предполагам, че обикновената ми разходка в Милано, където живеех тогава, ще ме отведе до кратък разговор с един от най-известните италиански дизайнери. Бях в любимия ми стар квартал, Брера, точно на 6 май, когато в България празнуваме Гергьовден. Брера е известна с малките ресторанти, галерии, антикварни магазини, Pinacoteca di Brera, изключителен сладолед, елегантните бутици. Армани обикаляше магазините за мебели в компанията на охрана от 4 души, които отдалеч приличаха на спортна, изключително модерна армия, облечена в черно. И понеже всичко е въпрос на уловен миг, отидох до него и му обясних, че днес в моята страна има имен ден. Последва смях, благодарности, снимка за спомен. И нещо, което да разказвам. Нека да се обърнем към историята му:
Армани е абсолютният символ на италианския стил и една от най-големите живи легенди в модата. Изненада, която едва ли е очаквал като дете, тъй като силно е искал да се занимава с медицина. Роден е в Пиаченца, а след гимназията отива да учи в медицински университет в Милано. Три години по-късно започва да работи в един от най-големите търговски центрове в Италия "La Rinascente", където декорира витрините. Така открива голямата си страст. Следва бавно, но много убедително изкачване на стълбицата: става консултант по мъжка мода, стилист за Cerruti, дизайнер за множество други марки. А на 41 решава да създаде Armani. Брандът, който гордо носи "Made in Italy" в ДНК-то си.
Големият пробив на Армани е в култовия филм "Американско жиголо" през 1980 г, за който марката създава целия гардероб на Ричард Гиър. Армани въвежда късите панталони от деним, смесицата от елегантен стил с доза небрежност, намачкания лен. Джорджо Армани е бащата на т.нар. power dressing, създавайки не само изключително елегантен и рафиниран италиански стил за мъже, но и страхотен, изряден и много екстравагантен силует на женските аутфити.
За 40 години марката Армани се превръща от модна къща в истинска империя. Той облича най-красивите жени и мъже на света. И знае колко преходна е модата. За него журналистката и Рената Моло казва:
Джорджо Армани олицетворява миланския дух, непримиримостта. Присъщи са му строгост, почтеност и последователност, граничещи с нарочната глухота. Непроницаемост, носеща одеждите на характерното гостоприемство на града на модата.
Този човек, който в бъдеще ще накара всички да говорят толкова много за него, който ще завладее света и ще постави в центъра на своя собствен живот работата, е трябвало да прави избори, продиктувани от необходимостта и често от случайността. Привлекателен и запален по киното, би могъл да стане актьор или режисьор, но както казва самият той с нотка на съжаление: "За мен това беше невъзможна мечта. Не съществуваха нужните условия, а и бе в разрез с очакванията на едно буржоазно, не особено заможно семейство“. Със същата безусловна решителност и властност, с която в началото на двайсети век Поаре и Мариано Фортюни официално са освободили жените от корсета, Джорджо Армани – минал през етапа на мълчалив и внимателен наблюдател – има щастливата интуиция да отговори на един императив: този на опростяването, на необходимото премахване. Той синтезира, дестилира.
Армани остарява по начина, по който бихме си пожелали да остаряваме и ние. Елегантно, с много стил и класа. Фино...
нощта на целувката филип рот Кейт Мос
бюлетин
още авангарт
-
Къде свършва второто действие
Филмът „Второ действие“ е свежа метатекстуална провокация с абсурдистки привкус
-
Салвадор Дали на върха на близалката
През 1969 г. екстравагантният артист получава предложение от испанските производители Chup...
-
Да се изправиш срещу неправдата
Документалният филм „Небето над Зеница“ дава гласност на онеправданите