Една неочаквано добра комбинация

Буковски като актьор? Да, случвало се е!

AdvertisementAртАкция откри вдъхновението за тази статия благодарение на компанията на NESCAFÉ® Dolce Gusto®.

Когато писателят стане актьор, пък макар и за кратко, добавя автентичен аромат към екранизацията.

Когато в далечната 1975-а на голям екран се появява филма "Челюсти“, всички очи са обърнати към смелия режисьор, младокът (тогава само на 28 години) Стивън Спилбърг и тихите спорове между продукцията и автора на романа – Питър Бенчли.

Питър Бенчли

Писателят, който известно време е работил като кореспондент на вестник "Вашингтон Поуст“, не харесал суровата версия на филма, но няколко дни след премиерата и след няколко телефонни разговора със Спилбърг, заровил томахавката. Един от малко известните, но много интересни факти около филма с акулата, наречена Брус, като адвоката на Спилбърг, е камеото, което прави самият Питър Бенчли.

Само най-отявлените почитатели на продукцията знаят, че в ролята на телевизионния репортер, който разказва за атаката на акулата, е самият автор на романа – Питър Бенчли. Така без дори и да подозира Бенчли поставя началото на една любопитна традиция – кратката поява в кадър на авторите на романите в тяхната холивудска екранизация.

Ето няколко блестящи примера защо след майсторът на камеото – Алфред Хичкок, писателите също правят добри роли. Нищо, че са в рамките на няколко секунди и са забелязани само от най-големите им почитатели.

Сериен актьор

Безспорно палмата на първенството печели майсторът Стивън Кинг, който има десет зашеметяващи филмови изяви, все в екранизации на романи и разкази. Сред най-любимите ни негови роли са в "Сомнамбули“ и диригент на оркестър в телевизионната екранизация на "Сиянието“. 

Стивън Кинг

Истинска легенда

В Холивуд смятат екранизацията на романа на Чарлз Буковски "Barfly" с участието на Мики Рурк и Фей Дънуей за недостатъчно добра, но появата на автора му, дори и за няколко секунди, го превръща в класика. По настояване на самия Буковски, героят му е просто клиент на бара. 

Буковски

Двойно или нищо

Шотландският писател Ървин Уелш също не устоява на тази традиция и се впуска на два пъти в екранни афери. Героят му в "Трейнспотинг“  определено ще бъде запомнен!

Ървин Уелш

Право в целта

С ролята си в "Страх и отвращение в Лас Вегас“ Джони Деп сбъднал две мечти – да работи с Тери Гилиъм и да се снима, пък макар и за кратко, с най-любимия си писател – Хънтър Томпсън. 

Майсторът в акция 

С две филмови попадения като актьор е и легендарният писател Джон льо Каре. Първата му роля е масовка в коледната сцена на филма "Дама, поп, асо, шпионин“ и почти незабележима роля в телевизионния сериал "Нощен мениджър“.

Джон льо Каре

Женско царство

Маргарет Атууд се появява за кратко в екранизацията на романа "Разказът на прислужницата“. И докато тя е доста разпознаваема в тази сцена, то същото не може да се каже за почти незабележимото камео на авторката на "Слугинята“ – Катрин Стокет.

Маргарет Атууд

Гримирана и фризирана в духа на епохата, Катрин кани за няколко секундната сцена своите сестри, майка си и най-добрите си приятелки. В приятелство пък се превръща партньорството на писателката Черил Стрейд и продуцентката и изпълнителка на главната роля в екранизацията на романа ѝ "Моето приключение в дивото“ – Рийз Уидърспуун.

Черил Стрейд

Двете дори си стиснали ръцете за малката роля на Стрейд в началото на филма. Героинята ѝ качва на автостоп героинята на Рийз, която започва своето променящо живота приключение. И докато Черил Стрейд е лесно разпознаваема, това не може да се каже за писателката Стефани Майър, автор на една от най-популярните романи сред тийнейджъри – "Здрач“, която блести на екран за две секунди време, в което героинята ѝ пие кафе в местна закусвалня и работи на компютъра си.

КАПАН ЗА ИСТИНСКИТЕ ФЕНОВЕ 

Артър Кларк

Сигурно на пръстите на едната ръка се броят феновете на "2010 – Одисея в космоса“, които са разпознали Артър Кларк като един от политическите лидери на корицата на списание Time. 

 

Греъм Грийн

Две незабравими екранни изяви на легендарния писател, които са по-скоро за разкош във филмовите продукции. Ръцете му се появяват за няколко секунди във филма "Ръката на странника“ (1952), а през 1973-а влиза в ролята на застрахователен агент във филма на Франсоа Трюфо "Американска нощ“. 

изложба Пекин дизайн изкуство Кан ретро

бюлетин

още авангарт