Да бъдеш всички 61 лица на Джон Малкович

Aктьорът влиза в кожата на Айнщайн и Мерилин Монро пред обектива на Сандро Милър.

André Kertész. Distortion #1 (1927-1933), 2017 © Sandro Miller

 

Джон Малкович, едно от най-характерните лица в киното, претворява 61 художествени портретни фотографии по идея на Сандро Милър. Когато един креативен и нестандартен ум срещне лицето на идеята си… и това лице е на Джон Малкович, резултатът спира дъха.

"Ако не лежах болен на легло, натъпкан с толкова много лекарства, вероятно никога нямаше да ми хрумне тази идея.“, казва Сандро Милър, който през 2011 г. се възстановява от рак и намира спасение в идеята да почете ловци и художници на светлини, сенки и детайли като Ървинг Пен, Хорст П. Хорст, Даян Арбъс.

В ума на Милър се въртят имена като Де Ниро и Уилям Дефо, но прехвърляйки различни лица, които биха били подходящи, се спира на едно от най-запомнящите се. Това на неговия приятел и вдъхновител Джон Малкович, с когото към 2011 г. вече имат 14-15 години съвместна работа зад гърба си.

 Patrick Demarchelier. Christy Turlington, British Vogue, New York (1992), 2017,
 © Sandro Miller

 

"Имахме така красива връзка и доверие помежду си… Това беше правилното решение, не вярвам, че друг актьор би дал цялото си сърце и всичката си душа така, както Малкович ми ги даде.“ 

В продължение на 5 години Джон Малкович позира за Милър като Мерилин Монро, Салвадор Дали, Уинстън Чърчил…

Джон Малкович:

"В началото си помислих, че това е добра идея. Знаех, че ще бъде голямо предизвикателство. Не само за мен, но и за Сандро, който трябваше да организира и пресъздава всички декори. Все ми повтаряше "Камерата не лъже“, а аз често отговарях "Тя е тъкмо за това.“

 
Irving Penn. Truman Capote, New York (1965), 2017 © Sandro Miller

Джон Малкович: "Изумително е как можеш да накараш хората да вярват в нещо, особено ако не гледат в детайл. Например моята фотография като Айнщайн. Повечето хора я гледат и не виждат никаква разлика. Невероятно е как можеш да изфалшифицираш света и без употребата на Фотошоп. Фотогорафията е нещо като антично F за Fake“

Arthur Sasse, Albert Einstein Sticking Out His Tongue (1951) © Sandro Miller

Сандро Милър:

"Бих могъл да наблюдавам как Джон си оправя косата, гримира се и приготвя тоалета си може би между 3 и 5 часа, за да видя как бавно изчезва Джон Малкович и се появява Че, Алфред, Уинстън.“

 "Много се смеехме с Джон по време на снимките. Да го видя как се превръща в голата Мерилин Монро беше изумително и малко странно. Все пак той беше на 60 години, когато работехме по нейните фотографии, на които Мерилин е малко над 30 годишна секс бомба. Джон толкова усилено работеше върху тази трансформация. Самият той откри някакви свои дълбоки транс версии и успя да ги извади от себе си, за да се превърне в нея. Това бяха едни от най-хубавите фотографии, които съм правил в живота си.“

Сандро Милър: "В творчески аспект този проект ми даде всичко, за което може да мечтае един фотограф. Дадох толкова много от себе си в подготовката, стремейки се всичко да бъде съвършено и перфектно. Мисля, че най-много ме радва фактът, че този проект вече 5 години обикаля света и предстои да пътува още.“

 

Bert Stern’s “Marilyn in Pink Roses"

Джон Малкович: "Не мога да се сравня с Гари Купър. Не съм от това поколение, пък и той е притежавал изключителна красота, което не важи за мен. Ти си този, който си. Днес можеш да направиш нещо в духа на Ру Пол, ако желаеш – и в този проект има много Ру Пол. Не изпитвам нуждата да бягам от себе си,  това работя. Правя го повече от 40 г. и би могло да се каже, че в по-голямата част от живота си съм бил някой друг.“

 

Получавай месечна селекция с най-новите ни материали по email

Още АвангАрт