Добре дошли в живота

Според Рики Джервейз. “After Life” е изключителният сериал на царя на хумора.

Първият път, когато гледах Рики Джервейз, беше в сериала “Офисът”, който създава заедно с другия любим британски комик – Стивън Мърчант. Продукция, която пожъна огромен успех с неприличния си хумор, нелепи ситуации и герои, които не можеш да спреш да следиш. В последствие сериалът се сдоби и с американската си версия, която също беше много успешна, а пред Рики и Стивън се отвори море от възможности. В нито един момент нито един от двамата не изневерява на хумора, направил ги звезди - правят расистки и сексистки коментари, а политическата коректност определено няма място при тях. 

Ролята на Дейвид Брент в “Офисът” и създаването на сериала носят на Рики Джервейз две награди “Златен глобус” и  го превръщат в един от най-популярните и забавни водещи на церемонията по връчването на престижните награди. През 2010-та е първото му появяване като такъв и той започва именно с шега, че целият свят мисли, че Стив Карел е създател на “Офисът”, но гениалните идеи са всъщност на Рики, докато Карел му прави знаци от публиката, че ще го убие. Джервейз предлага на зрителите DVD с оригиналния сериал, който държи на качество, а не на количество като американската си версия.

Шегите за пластична хирургия, малки пениси, излишната актьорска професия и смешката за малко азиатче, което вижда снимка на Анджелина Джоли и казва “мама”, го превръщат в абсолютен хит. Зрителите плачат със сълзи, тъй като е “смешно, защото е вярно”. Следващата година той се завръща с шеги към Чарли Шийн и пиянските му несгоди, провалилия се филм с Джони Деп и Анджелина Джоли “Туристът” и самия Джони Деп, когото пита в прав текст на сцената година по-късно дали все пак е гледал филма.

Продължава с шеги към скритата хомосексуалност на сциентолозите и как последната съпруга на все още живия по това време Хю Хефнър, мислила, че той е на 94, а не на 84, когато се омъжила за него, след което й дава идея как да не гледа, докато пипа определени части на тялото му. Мел Гибсън и неговите проблеми също са сред любимите му теми и то няколко церемонии подред. Рики Джервейз се завърна в целия си блясък тази година като водещ за пети път и всеки път съсипва публиката с шегите си, които винаги са предварително консултирани с адвокатите на церемонията. 

В личния си живот Рики обича една и съща жена повече от 37 години – Джейн Фалон, която е писателка и телевизионен продуцент. В интервю за британската преса, Джейн разказва, че двамата са били толкова бедни, когато стават двойка, че от леглото са могли да докосват кухненската мивка. Двамата странят от шумния публичен живот и са отдадени на това, което владеят майстотски добре. Книгите на Джейн са бестселъри и носители на безброй награди. Рики е работил какво ли не в музикалния и телевизионен бизнес и стенд ъп комедията, докато не се оказва, че публиката за шегите му е огромна. 

В последствие Джервейз участва и прави филми като “The Invention of Lying” и “Special Correspondents”, които също носят запазената му марка и имат международен отзвук. А следващият хитов сериал на Рики, отново с Мърчант, се казва “Extras”. Той разказва за несгодите на актьори, които се опитват да пробият в шоубизнеса като статисти. Списъкът на звездни появявания в него е дълъг, но включва Дейвид Боуи (незабравим момент за Рики), Робърт Де Ниро, Бен Стилър, Кейт Уинслет, Патрик Стюарт, Даниел Радклиф и много други. Там започва и екранното му партньорство с шотландската актриса Ашли Дженсън, която има участие в “Офисът” само като глас, а след това и в сериали като “Грозната Бети”. В “Extras” Ашли е в главната женска роля, която й носи номинация за “Еми”. Двамата са успешен тандем и в чисто новия проект на Рики – “After Life”, чийто втори сезон вече е факт. Сериалът е на платформата Нетфликс, които обявиха, че са подписали сделка с Джервейз за още един трети сезон, както и други предстоящи негови продукции, включително шоута със стенд ъп комедия.  

Историята на “After Life” разказва за Тони, който е изгубил жена си Лиса в битка с рака на гърдата. Тя е любовта и центърът на живота му, който сега вече няма никакъв смисъл. Сред мислите за самоубийсто и отчаянието, което го обзема, той става циничен и неприятен за всички останали. Винаги има отговор за всеки, опитал се да го засегне, както и не се притеснява да изкаже на глас неприятни факти, които може би не е нужно да се споменават. Журналист е в малък местен вестник, чийто редактор е братът на жена му и който отразява всевъзможни тъпотии, а Тони не крие от хората, с които говори, че историите им не сттуват.

Всеки един герой от обкръжението му, всяка среща и диалог са толкова изпипани като разказ, че в един момент се смееш със сълзи на откровено просташки шеги, а в следващия момент плачеш с глас, защото болката от липсата на Лиса е напълно истинска. Тони казва на по-младата си колежка, че никога не е имал амбиция да потърси работа в по-голям вестник, защото работата никога не му е била важна, той иска всеки ден да се прибира вкъщи и да не прави нищо на дивана с Лиса. Двамата нямат деца, те са имали само един друг и преживяванията заедно, които са ги правели истински щастливи. Могат да се намерят много сходни елементи с истинската любов в живота между Рики и Джейн. Единственото същество, което носи частичка утеха на Тони е Бранди – женска немска овчарка, чието истинско име е Анти и която е страхотна като единствен останал стимул за живот на Тони. В живота Рики и Джейн имат котка на име Оли, чиято загуба много тежко преживяват. Ашли Дженсън е в ролята на Ема, която се грижи за умиращия от деменция баща на Тони. която Химията помежду им е очевидна от самото начало, макар че Тони не е готов да се раздели с Лиса.

Сред другите британски звезди можем да видим актьори от успешните сериали “Броудчърч” и “Имението Даунтън” като поддържащи персонажи, които са абсолютно на мястото си. 

Хуморът и истинските емоции във всичко, което прави Рики Джервейз, са част от тайните съставки на успеха му.  Защото животът не работи с политическа коректност, фалшиви обещания или страх от мнението на другите. Да, всичко това съществува, но в крайна сметка няма никакво значение. Излишната суета за каквото и да било не може да върне човек, любов или определен момент в живота ни. “After Life” ни прави свидетели именно на цялата тази палитра на човешкото съществуване. Всеки от нас се бори със загуба, желания, болка. И по собствен начин продължава напред.  

Получавай месечна селекция с най-новите ни материали по email

Още АвангАрт