Урок по класа с Ралф Лорън

Тази година дизайнерът навърши 80 години, 50 от които прекарани в модния бизнес.

Ралф Лорън - американски мечтател, филантроп, бизнесмен и иноватор. Истински гений, започнал от нищото. Self-made, както бихме го нарекли днес.

Как едно еврейско момче от Бронкс може да прави луксозни дрехи? Това не е ли свързано с класа и пари? Не, свързано е единствено с мечтите.

Тaка отговаря навършилият 80 години Ралф Лорън, който бавно, но сигурно се превърна в краля на пастелните цветове, коктейлите на тенис корта, après-ski модата. И на безутешния оптимизъм. Неговият свят е обрисуван от добрия вкус, стил и изтънченост. Вече 50 години създава истински съкровища от плат. Тайната на успеха? Тези съкровища могат да бъдат лесно вмъкнати в ежедневния гардероб. И някак магически да променят цялата ти осанка. Вече половин век брандът продължава да излъчва същото добро настроение, оптимизъм и вдъхновение точно както в деня, в който Ралф Лифчиц започва да продава вратовръзки на щанд в Eмпайър Стейт Билдинг. 

Но аксесоарът, който първоначално буди интерес към модата у Ралф, е именно часовникът.

Първият часовник, който остави следа у мен, беше този на баща ми. Помня го от дете. Не беше скъп или луксозен, но беше винаги на ръката му. Винаги съм смятал, че това е най-личният аксесоар на мъжа. Години по-късно събрах цяла колекция от часовници - към някои от тях бях привлечен заради функциите или елегантните детайли. Но едно е сигурно - точно както е при автомобилите, при добрите часовници винаги си личи качествената изработка. Обожавам и историите, които витаят около един часовник: може да е предаван от баща на син поколения наред, кожената каишка да е износена, пропита с моменти, аромати, спомени. Един часовник може да е обиколил света, носен под якето на пилота. Всичко това за мен е изключително романтично.

За толкова дълго време в модната индустрия марката Ralph Lauren има не един отличителен белег. Всички, които някога са разглеждали колекция на бранда, със сигурност са попаднали на Polo Bear. Симпатичното мече "Teddy bear", икона на американската култура, кръстено на Теодор "Teddy" Рузвелт в началото на 20 век, е един от многото символи на Ralph Lauren - може да го откриете на блузи, ризи, жилетки, както и като малка плюшена играчка, облечена, разбира се, в модел на марката, изработен във фабриките, в които се шият и дрехите на Ralph Lauren. Всяка година лимитирана серия от плюшени мечета се продава на колекционери, които с нетърпение очакват заветната дата, в която излизат новите модели.

 

 

Ако оставим настрани подразделението Polo Bear на Ralph Lauren, няма как да не отбележим класата, които всички модели на марката излъчват. Някак капсулирана във времето, но изключително адекватна към днешна дата. В свят, привикващ все повече към бързата мода и преходните покупки. Зад всеки един модел стои и желанието на Ралф Лорън да разказва истории чрез дрехи. Самият той неведнъж е споделял, че чрез дрехите си пише онова, което не може да изкаже по друг начин, откривайки вдъхновение в света на Хемингуей и Фицджералд. В годините идеите за текстури и кройки са идвали от най-различни места: книги, филми, музика, тайни кътчета по света, хора, срещнати случайно. Една от най-успешните колекции за дома на марката е създадена по подобие на кутия (друго хоби на Ралф Лорън, колекционирането на кутии) с тексутра от тартан.

 

Попитан какъв съвет би дал на младите предприемачи, Ралф Лорън отговаря просто, но категорично:

Вярвайте в себе си, във вижданията и представите си. Никога не бягайте от същината на онова, което ви вдъхновява.

А ако не си роден с добър вкус?

Добрият вкус се учи. Но, да, по-скоро е комбинация между нещо вродено и нещо наученo. Винаги съм имал нуждата да се изразя - чрез нещата, които обличам, дрехите, които създавам. За мен винаги е било важно да имам вечен, качествен и автентичен свят.

Ако за момент си представим, че Ралф Лорън е говорител на някоя конференция за личностно израстване, например, една от темите, които със сигурност би засегнал, е тази за оптимизма. Според него той е дълбоко закотвен в американския начин на мислене и благодарение на него Америка има толкова много лидери в различни области.

 

 

Непрекъснатият стремеж и вяра в по-добър живот е онова, което е карало момчето от Бронкс да продължава напред. След 50 години, прекарани в тежките модни среди, съсредоточени върху "new new new", той успява да върне и съхрани желанието на клиентите за нещо вечно, стилно, непреходно. 

 

Ралф Лорън и семейството му

 

Какво ще се случи през следващите 50 години?

Може би марката ще се промени. Но се надявам да запази качеството и непреходността, които съзадох през първите 50. А сега просто продължавам да работя здраво и да обичам това, което правя.

Да работиш здраво и да обичаш това, което правиш. Едва ли има по-ценен урок.

 

бюлетин

още авангарт