„Kлер Дарлинг" - разпродажба на антики в два различни свята

Филмът с Катрин Деньов и Киара Мастрояни гледаме по време на фестивала CineLibri.

Винаги е болезнено когато потискани спомени излизат наяве, а те са още по-тежки, когато са свързани с най-близките ти хора.

“Защото световете, които сам създаваш, са много по-хубави от световете, които създават теб. Такива светове никога, ама никога не забравяш,” пише авторката на романа “Последната дворна разпродажба на Фейт Бас Дарлинг” – Линда Рътлидж.

Действието на книгата се развива в градче в Тексас в навечерието на новия век – 2000 година, където усещаш влагата и жегата с всяка една дума на авторката. Фейт Бас Дарлинг – заможна, възрастна дама с не една лична трагедия, започва разпроджба на двора си на цените антики, които семейството й притежава от години. Тя е убедена, че дните й на тази земя са преброени, има проблеми с паметта, вижда хора, които отдавна ги няма и не я интересува какви пари й оставят жителите на градчето, заприиждали като лешояди на моравата пред къщата й. Внезапно се завръща дъщеря й, след 20 години отсъствие от дома.

Клодия Джийн страда от същите трагедии, връхлетяли Фейт Бас с добавка от това, че майка й абсолютно е забравила за нейното съществуване и какво всъщност означава да бъдеш майка. Романът на Линда Рътлидж носи изключително силна емоция и болка в действията на героите си, разкривайки постепенно семейни тайни и събития, довели до разрухата на не един живот. Читателят е готов на един дъх да поеме всичко, от което бягат главните герои, само и само да разбере какво точно се е случило. В крайна сметка предметите, колкото и ценни, не могат да заместят човешките емоции и нужди, идеята за вечната любов и семейното щастие. 

Самата Линда Рътлидж е родом от Тексас и историята на семейство Дарлинг е дебютният й роман. Тя е и един от сценаристите на филмовата адаптация “Клер Дарлинг”, която предстои да видим в рамките на филмовия фестивал CineLibri.

Едно от най-любопитните решения на филмовата версия, която създава съвсем нов свят за историята е, че тя е преместена в малко градче във Франция. Героите са с други имена, но болката и тайните им носят същото усещане за носталгия, търсене на любов и раните на миналото. В ролята на главната героиня Клер Дарлинг е една от иконите на френското кино Катрин Деньов, а като Мари Дарлинг виждаме истинската й дъщеря – Киара Мастрояни.

Режисьор на филма е Жули Бертучели, което окончателно затваря кръга на една женска, емоционална и ексцентрична история, съзададена с много емоция както в книжния си вариант, така и на екрана. Катрин Деньов е безупречна като Клер - едновременно в спомените си и тяхната все по-наближаваща загуба, тя се намира в бездна между миналото и настоящето, убедена, че бъдеще вече не й остава. Киара Мастрояни също е прекрасна като Мари – отхвърлена, ранена и вечено бягаща от себе си и проблемите си. 

Любопитни семейни истории има, разбира се, и в живота на самите актриси майка и дъщеря, които често делят екран заедно. Когато Киара се ражда, филмовите легенди Катрин Деньов и Марчело Мастрояни са женени за други. Те така и не се събират под друга форма – четиригодишната им афера приключва, когато Киара е на две годинки. Семействата и на двамата й родители са пълни с артисти, има един полубрат и една полусестра. Споделя, че никога не е била свидетел на това родителите й да са заедно и ги е виждала да се целуват само във филмите. Деньов и Мастрояни имат общо четири филма заедно по времето на връзката си, а Катрин е с почти 20 години по-млада от италианския сексимвол и един от най-харесваните мъже в киното и до днес. 

бюлетин

още авангарт